Gå til innhold

Prosjekt: Pimp my receiever!

Anbefalte innlegg

Dette har tydeligvis blitt en "se hva jeg har da!"-tråd.

Jeg tror jeg beholder den slik den er iom. at den er i meget fin stand og at jeg virkelig får et nærmere og nærmere forhold til den.

Den passer forresten som smurt på det lille nyopppussede gutterommet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaja... dere om det da.... :no:

Selv holder mine 4x15" og 2x NAD218 brokoblet med en peak effekt på 2x1200W for meg....  :tease:

Har en Marantz forsterker og BW610i høytalere for det litt roligere og myke musikken også..  :whistle:

Eh...

Det der er vel litt som å komme med pappas nye VW Touareg på et veteranbiltreff. Ikke forvent at folk blir veeeeldig imponerte for å si det sånn.

Doer: :w00t:

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv holder mine 4x15" og 2x NAD218 brokoblet med en peak effekt på 2x1200W for meg.... :tease:

Slike anlegg får det til å gå frysninger neover ryggen min. Slike anlegg passer på utesteder men de rett å slett ødlegger musikkopplevelsen og lydkvaliteten. Jeg mener musikk ikke er laget for dunk dunk. Jeg foretrekker å bli løftet ut av rommet når jeg hører på musikk. ikke blåst ørene av. jeg ville mye heller hatt Beomasteren. den er rå. men alt dette er nå min mening. plir bare så provosert av folk som skryter av anlegg som jeg mener ødlegger musikk. :p

btw. bra lydanlegg måles ikke i watt. hørt begrep som båndbredde, signal/støy forhold, følsomhet og ikke minst forvregning?

Lenke til kommentar
Du mener ikke på alvor at du skal ØDELEGGE en så fin stereokomponenet?

Her er mitt forslag: Kjøp sandpapir og lakk, puss ned og lakk opp treflatene. Poler alle andre flater og still den ut i finstua.

Deretter finner du deg en 19-på-dusinet forsterker fra nittitallet og "pimper" den i stedet.

...og hvis du nærmer deg en gammel dame som den Pioneren der med rosa plysj og blinkende neonlys skal jeg spore deg opp, stoppe deg ut, og henge deg på veggen i veikroa i Lier! :mad:

enig. synd å ødelegge en gammel skjønnhet. samme det er ikke SÅ farlig.

Lenke til kommentar

Selv holder mine 4x15" og 2x NAD218 brokoblet med en peak effekt på 2x1200W for meg....  :tease:

Har en Marantz forsterker og BW610i høytalere for det litt roligere og myke musikken også..  :whistle:

IDOT. skal vedde på det annlegget støyer mer en det spiller. grei ute på fest er det sikkeret helt RÅTT. men i stuen SUGER det sikkert.

kjøp deg heller 2*12" og 15" sub. da får du skikelig pen lyd og ikke den pløsete bassen som pleier å være 15"(untatt sub). må jo så klart kjøpe deg diskant og mellomtone som klarer og holde følge med bassen da.

EDIT: (OFF TOPIC)

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

:realmad: Oddis. :mad: IDIOT!! :wallbash:

Selvsagt Har jeg både stor stue og har ikke akkurat CW-anlegg for å høre på klassisk. Nei, anlegget er laget for å spille rock, og det høyt både for resten av huset og naboene, og det gjør det akkurat som det skal. tross alt en grunn for at jeg har annet anlegg til annen musikk også!

Og ang pløste bass, så sier vel bare det litt om de komponentene du har stiftet bekjenskap med.... :tease:

Og NEI, har faktisk mer el mindre fått anlegget for småpenger, det pluss rocke-faktoren er grunnen til at det fremdels står og brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...