Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Heisann. Har enda et lite problem med mysql_num_rows. Har en blogg, men når jeg ikke har noen kommentarer i innleggene mine, får jeg error, og resten av siden min lastes dermed ikke. Men så fort jeg legger inn en kommentar i innlegget forsvinner erroren, og siden vises som den skal. Det jeg da lurte på var om noen kan se noen feil i koden min. Noe er jo tydeligvis feil, men jeg finner absolutt ingen løsning på det, whatsoever. $sqlstr = "SELECT id FROM bloggerComments WHERE entry=$id"; $result2 = mysql_query($sqlstr); $numRows = mysql_num_rows($result2) or die("FEIL !!.<br> SQL: $sqlstr <br>". mysql_error()); // skriver ut $sqlstr og mysql_error ved feil if($numRows > 0) { echo "<div class=\"comments\">\n"; echo "<ul>\n"; echo "<li>"; echo '<a href="post.php?id=' . $row["id"] . '">Les mer...</a>'; echo "</li>\n"; echo "<li><a href=\"post.php?id=$id\">Kommentarer: $numRows</a></li>\n"; echo "</ul>\n"; echo "</div>\n"; } else { echo "<div class=\"comments\">\n"; echo "<ul>\n"; echo "<li>"; echo '<a href="post.php?id=' . $row["id"] . '">Les mer...</a>'; echo "</li>"; echo "<li>Kommentarer: 0</li>\n"; echo "</ul>\n"; echo "</div>\n"; } Variabelen som står i spørringen er så klart definert lenger opp i koden min. Takk for svar! Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 HMmm... Hva slags feil får du ? Er det på mysql_num_rows feilen kommer ? Egentlig så burde du flytte den sjekken om feil opp til mysql_query. Dersom det er feil i sql setningen, vil den feile i mysql_query, og derfor ikke komme helt til mysql_num_rows... /K Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Hmm.. så fort jeg fjernet feil-sjekken, fungerte det! Det var altså denne som gjorde det. Nå som jeg har fått fikset feilen, skjønner jeg egentlig også at det var feilen Utrolig hva slags små ting man kan misse når man sitter med sånne ting lenge nok. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hehe... det er sånne ting man lærer med tiden. Glem ikke, man lærer av sine feil. Les gjerne om booleans her http://no2.php.net/manual/en/language.types.boolean.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå