Jome Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Fikk meg ny Zen Touch 40GB idag, og lurer på 3 ting: 1. Går det ikke an å organisere musikken i mapper.. ?? Evt. ekstra programvare som kan gjøre dette ? For oss som allerede har alt på stell er det unødvendig å begynne med playlister.. 2. Er det mulig å endre scrollspeeden på teksten som ruller over skjermen.. ?? 3. Hva er siste firmware versjon ? (Gjerne direkte link hvis du vet hvor den er) Ellers må jeg si meg ganske fornøyd med min nye Zen.. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 1) Ja - eller kanskje nei. Du bruker f.eks. Creative MediaSource Organizer. Så lenge du klarer å tagge filene dine skikkelig, så er det lett å holde orden. Litt usikker på hvordan det egentlig blir med mappestruktur. Når jeg tenker meg om, så blir det kanskje ikke lagret i fysiske mapper på spilleren. 2) Litt usikker. 3) Firmware kan lastes ned på Creative sine hjemmesider. Litt ullent, jada. Kirikiri Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 firmware her: www.europe.creative.com Sjekk support Lenke til kommentar
Jome Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Hmm, vet litt mer nå.. 1. Ikke mulig, dette bør de få til i fremtiden. 2. Ikke mulig, dette bør de få til i fremtiden. Noen som vet om det finnes en slags bilholder for Zen Touch.. ?? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Siden du kan sortere musikken etter artist->album->spor, album->spor, spor og sjanger, og bare trykke play for å spille av valgte artist, album, spor eller sjanger, må den eneste egentlige grunnen til å ha mapper være hvis man har en samlemappe med diverse enkeltsanger. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Siden du kan sortere musikken etter artist->album->spor, album->spor, spor og sjanger, og bare trykke play for å spille av valgte artist, album, spor eller sjanger, må den eneste egentlige grunnen til å ha mapper være hvis man har en samlemappe med diverse enkeltsanger. Ja, det er det jeg har.. 300 misc. låter/singler tagget helt vilt.. I tillegg vil jeg ha en "Nye album" mappe og en "Gamle album" mappe, men det er jo umulig. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vel da forstår jeg problemet litt bedre... det med enkeltlåter samlet kan vel ordnes ved å gi dem en felles sjanger, hvis det er det du vil. Det er jo ikke like bra som det hadde vært med mapper, men det funker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Så hva skjer nå da? Hvis jeg putter inn mange mp3'er i spilleren, som ikke har en eneste tag, hva skjer da? Jeg har sortert godt og ryddig på PC'n; vil det si at jeg må gå igjennom hver eneste j.... sang, og legge til en tag, for at den skal funke på min eventuelle Creative -spiller? Er det bare på denne måten man kan sortere i disse spillerene? ..hva er dette for noe tull?! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Så hva skjer nå da?Hvis jeg putter inn mange mp3'er i spilleren, som ikke har en eneste tag, hva skjer da? Jeg har sortert godt og ryddig på PC'n; vil det si at jeg må gå igjennom hver eneste j.... sang, og legge til en tag, for at den skal funke på min eventuelle Creative -spiller? Er det bare på denne måten man kan sortere i disse spillerene? ..hva er dette for noe tull?! Sanger uten tagger kommer frem som <Unknown> på albumet <Unknown> av artisten <Unknown>. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Så hva skjer nå da?Hvis jeg putter inn mange mp3'er i spilleren, som ikke har en eneste tag, hva skjer da? Jeg har sortert godt og ryddig på PC'n; vil det si at jeg må gå igjennom hver eneste j.... sang, og legge til en tag, for at den skal funke på min eventuelle Creative -spiller? Er det bare på denne måten man kan sortere i disse spillerene? ..hva er dette for noe tull?! Sanger uten tagger kommer frem som <Unknown> på albumet <Unknown> av artisten <Unknown>. You shit me not!?!? Dette var veldig skuffende! Så, bare for å få det helt klart; så skal jeg få noe "nytte" ut av en slik spiller, så må jeg igang med å "tagge", ellers blir det relativt kjipt!? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Japp, tagging må til. På den annen side, hvis du gjør det i f.eks. Windows Media Player, kan du tagge flere låter samtidig. Kjekt for å ta alle artister, så album, så hver enkelt sang. Når du ripper musikkfiler, så kan du også i de fleste rippeprogrammer sette opp hvordan du vil tagge musikkfilene dine. Finn ut hvordan du gjør det automatisk før du ripper flere plater. Kirikiri Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Japp, tagging må til.På den annen side, hvis du gjør det i f.eks. Windows Media Player, kan du tagge flere låter samtidig. Kjekt for å ta alle artister, så album, så hver enkelt sang. Når du ripper musikkfiler, så kan du også i de fleste rippeprogrammer sette opp hvordan du vil tagge musikkfilene dine. Finn ut hvordan du gjør det automatisk før du ripper flere plater. Kirikiri Takk for svar! Men, jeg bruker et knallfint "taggeprogram", som heter the GodFather v0.69b3, -det bruker (brukte) jeg til å fjerne alle taggene med.. Da får jeg 'do it all over again' da! Så, slikt sett skal det gå fort og greit.. Men, liker det ikke.. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kan jeg spørre hvorfor du fjernet alle taggene? Tar de ekstra plass? Jeg synes tagger er Guds gave til musikkfilene, og lurer bare på om de muligens ikke er det like vel. KK Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kan jeg spørre hvorfor du fjernet alle taggene? Tar de ekstra plass? Jeg synes tagger er Guds gave til musikkfilene, og lurer bare på om de muligens ikke er det like vel. KK hehe.. Grunnen er vel kanskje at jeg er en syk sorterings-perfeksjonist! Jeg må ha alt på "lik" måte, og siden mange tagger på forskjellig måte, må jeg enten "re-tagge" alle sammen, eller slette dem.. Og da er det lettest å slette dem! ..som regel er ikke dette noe problem, for ca 95% av mp3'ene mine er mp3'er jeg har laget selv, da jeg har CD'ene i hylla mi.. Alle mp3'ene mine skal se slik ut.. 1x 01 - Sang Tittel.mp3 1x er CD nummer.. Er det et "dobbeltalbum", får da de siste sangene 2x 01 - Sang Tittel.mp3 osv.. Og SLIK skal de spilles av i WinAmp også.. uten mange forskjellige "amatørmessige" tagginger.. hehe.. Lenke til kommentar
paran0ia Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Hei, jeg får ikke skrudd på spillern min .. spilte musikk på den tidligere idag, så satte jeg den på pause, og glemte den .. så nå ca 4 timer senere, greier jeg ikke å få den på. prøvd å putte den i lader og i pcen .. DEN VIL FAEN IKKE PÅ!!!###¤% noen som kan hjelpe meg ? Endret 27. februar 2005 av paran0ia Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Vet ikke om det hjelper så mye, men kan jo prøve å ta ut og inn batteriet? Kanskje ikke det beste forslaget, men prøv.. Ellers så kan du putte en pinne inn i Reset-hølet.. Kanskje det hjelper..!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå