duveit Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Tenkte på å kjøpe en Elitegroup G556E laptop fra multicom til å bruke i england, men da er det sevlfølgelig alpha omega at jeg kan lade den opp ved å bruke strømuttaket de har der. Sendte en mail til dem og de spurte om jeg ikke ikke kunne bruke en Targus All-in-One universal reiseadapter. Går utifra at jeg i tillegg måtte ha kjøpt en standard ledning som passer til uttaket i england og som jeg måtte ha koblet til adapteren i tillegg, men det skulle vel ikke være noe problem. Men iallefall, jeg tenkte det var en god idé å spørre guruene her på forumet om det var noen som har erfaring med en slik adapter, eller anbefalinger generelt med laptopkjøp til utenlandsbruk. -- Dandy McFrandy Endret 25. januar 2005 av duveit Lenke til kommentar
mosher Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hepp, dette går så fint så. Var i England på kurs i fjor, kjøpte en slik reisepakke på flyplassen med adapter til nordiske land, funka kjempefint. Moshern Lenke til kommentar
duveit Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Ok, gikk utifra at det skulle være greit, men det er fint å få fjernet den bittelille tvilen. Så takk for kjapt svar -- Leo neo Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Selv om det allerede er svart så kan jeg vel 'støtte' det svaret til mosher. Det er jo bare annerledes sånn kontaktsak(gud vet hva det heter på fagspråket). De kjører på 230v der og såvidt jeg vet nå. Uansett, det funket fint å lade mobilen, koble i projektoren og brodern får brukt sin pc der ned. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er jo bare annerledes sånn kontaktsak(gud vet hva det heter på fagspråket). Vi kaller det "støpsel". Og det som sitter i veggen heter "stikkontakt". De som måtte ha et ærend forbi Sciphol i Amsterdam: Der selger de et meget elegant sett som inneholder en ledning med 3-kløver type plugg som passer i de fleste jordete laptop-strømforsyninger. Til den andre enden har de løse støpsler til de vanligste typer stikkontakter (ikke til Australia.) Videre følger det med en overgang til ens standard plugg av den typen som sitter på nesten alle stasjonære enheter i verden, slik at du i verste fall kan låne en slik ledning. Og til slutt et mini overspenningsvern. (Vet ikke hvor effektivt det er.) Nyttig info for de som skal ut å reise finner du her: Link. Der finner du Voltstyrker og støpseltyper for de fleste land i verden. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå