Spr0cket Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Har tenkt å bytte ut boxedkjøleren på min iP4 3,0 (prescott) med en thermalright xp-120 og lurer på hvor kraftig vifte jeg trenger. Dette blir jo en avveining mellom temp og støy, men jeg ønsker å holde støyen på ca 20-25 dB. Har sett på Papst 4412F2GLL 18dB og Papst 4412FGL 26dB Spørsmålet er om det holder å bruke 18db vifta eller om jeg trenger den som bråker litt mer, og evt om det er mulig i stille ned (regulere) sistnevnte slik at den normalt går rundt 20db men er i stand til å blåse en frisk bris dersom det trengs. Relevant er vel også hva jeg bruker maskina til; video. konvertering og spill. Synspunkter og forslag? edit: har to 80mm Coolemate kabinettvifter som hver er på ca 20 dB og disse høres nesten ikke. I motsetning til boxedvifta som høres ut som en støvsuger. Endret 25. januar 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 db totalt kommer ann på hvor mange andre vifter du har. men en 18db burde nok holde når du har den kjøleribba. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Du trenger ikke så veldig bråkete vifte til den kjøleren. Bare kjøp den 120mm vifta som skyver mest luft på lavest dB. Selve blokken kjøler en god del, er stor osv. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kjøp silenX vifter da, for guds skyld.. de er jo mye bedre enn papst. http://www.coolnsilent.no Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Men det er ingen som har en anbefalt cfm eller m3/h for denne prosessoren på den kjøleren? Vurderer å klokke, vil derfor vite at denne med god margin gir nok luft. OG, noen som veit om papstvifter kan styres med f.eks speedfan på cpu-fan tilkoblinga på abit ic 7g? Er alle slienxviftene så dyre(300+)? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har selv omtalte kjøler på en Northwood 3GHz med en vifte som klarer 58 CFM / 98,5 m3/t. Dette holder i massevis til en Northwood, og holder nok til din maskin dersom du har bra lufting i kabinettet (uten at jeg på noen som helst slags måte kan garantere dette) Legger ved ett bilde fra speedfan der jeg har kjørt sp2004 x 2 (prime) i en times tid. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 en northwood produserer mye mindre varme enn en prescott.. silenx viftene er dyre fordi dem er stille, men allikevel flytter en himmel av luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå