Gå til innhold

arctic silver 5?

Peacock

Anbefalte innlegg

Har kjøpt arctc silver 5 og jeg lurer på hvordan jeg fjerner den gamle thermal pad`n.... har prøvd å søkt her på forumet men fant ikke akkurat noe.....må vel bli ett eller annet slags alcohol stoff regner jeg med.....

Mod må gjerne flytte evt slette tråd fordi goop ligger litt i grenseland for alle forumkanalene her, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle lage ny tråd.....

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen nå skal jeg fjerne thermal pad`n men jeg har ikke isopropanol.....som noen her anbefalte...

fant noe men er ikke sikker, ronsonol lighter fluid

sitat fra tekst bakpå boksn:

Utmerket til fjerning av olje - eller fettbaserte flekker, inkludert tjære og løsningsbasert blekk. fjerner raskt klistrelapper og limrester.

Er dette noe jeg kan bruke eller absolutt ikke.....dette stoffet er jo veldig brannfarlig men det er nok mange av de andre stoffene som blir brukt til dette...

Er det noen som vet...jeg er ganske usikker på dette orådet så jeg trenger hjelp....

takker hvis det er noen som vet...

Lenke til kommentar

ja okei. men er det ikke noe annet stoff som duger?

er litt kjipt å kjøpe en liter isopropanol når jeg kun skal bruke et par dråper på rengjøringen.....

men takk reeeeg :yes:

Edit: yess 100 posts det tok sin tid hehe :D

Endret av Peacock
Lenke til kommentar

så på negelakkfjerninge, den inneholdte aceton men også div andre stoffer..

Nå har jeg vasket bort thermal pad`n og lagt på et tynt lag med AS5 det ser ut til å virke ettersom temperaturen har sunket med et par grader fra det jeg hadde før på det samme spillet. jeg hadde 41grader nå ligger jeg på 39 på samme spill.

finfint stoff AS5

Lenke til kommentar
så på negelakkfjerninge, den inneholdte aceton men også div andre stoffer..

Nå har jeg vasket bort thermal pad`n og lagt på et tynt lag med AS5 det ser ut til å virke ettersom temperaturen har sunket med et par grader fra det jeg hadde før på det samme spillet. jeg hadde 41grader nå ligger jeg på 39 på samme spill.

finfint stoff AS5

Den vil nok gå inn mer og, AS5 bruker omtrent en uke på å kjøre seg inn!

Lenke til kommentar

hallo! isopropanol er jo det samme som kondesfjerner som man får kjøpt på bensinstasjoner :yes:

aceton tror jeg blir litt for sterke saker til og bruke på pc deler. får du en liten dråpe aceton f.eks på noe som er av plast, smelter det rett og slett

Lenke til kommentar
hallo! isopropanol er jo det samme som kondesfjerner som man får kjøpt på bensinstasjoner :yes:

aceton tror jeg blir litt for sterke saker til og bruke på pc deler. får du en liten dråpe aceton f.eks på noe som er av plast, smelter det rett og slett

Det er riktig at en del stoffer reagerer på Aceton, men det går helt fint å rense prosessoren med det, har brukt det selv på nåværende prosessor i 2 år snart, har byttet kjølere minst 6 ganger, og jeg er fortsatt her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...