Hazz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg skal skrive stil til imorgen, så jeg lurte på hva folkene her syntes? Har mine personlige meninger, men lurer på deres. Føl fri til å poste, aktuelt. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg mener oppveksten har det meste å si. Generelle forhold i familien.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Oppdragelsen, uten tvil. Har jobbet i barnehager og skolefritidsordninger, og det er så og si alltid en kobling mellom drittungene og (imo) de dårlige foreldrene. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg vil si at oppdragelsen er viktigst, men det har også mye med hvem du henger med. Kommer du tidlig i kontakt med en type mennesker, så holder du deg ofte lenge med dem. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Alt vi opplever former vår personlighet. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det finnes ingenting som heter "føl fri til..", det er en kronidiotisk oversettelse fra engelsk! Er enig med alle over, mener at foreldrene og oppdragelsen de gir deg har absolutt mest å si for din personlighet. Også hvordan miljøet er der du bor er, hvilke venner du har o.l. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 hw.no former din personlighet. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 "Shitty parents raise shitty kids"... noe vanskeligere enn det er det vel ikke? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Mang en undersøkelse viser også at mennekets personlighet i stor grad påvirkes av genomet, idet man blant annet kan få visse tilbøyeligheter ved enkelte gener. Man skal være litt aktsom i uttalelser på dette feltet, men noen mener faktisk at det engang kan være mulig å regne ut sannsynligheten for om en viss person utvikler sine tendenser (kriminalitet, narkomani osv.). Noe som indikerer på dette, er det faktum at tvillinger er påfallende like, selv om de ble skilt ved fødselen og aldri har vokst opp sammen. Mye kan derfor være styrt av genene, men personlig tror jeg det endelig er miljøpåvirkninger som er den avgjørende faktoren. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personligheten din dannes etter hva du opplever fra du er 2 år til 6 år. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personligheten din dannes etter hva du opplever fra du er 2 år til 6 år. Jeg er 100% sikker på at den formes også etter du har fylt 6 år. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Som en over sa, gener. Er godt mulig man kan skylde mye på foreldre, men det er bare til å se på søsken - de kan vokse opp til å bli vidt forskjellige. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Arv og miljø gjør mye.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Som en over sa, gener. Er godt mulig man kan skylde mye på foreldre, men det er bare til å se på søsken - de kan vokse opp til å bli vidt forskjellige. "Skylde på"? Ikke alle som trenger det, noen kan si "gi æren for" også Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Oppdragelsen og miljøet du vokser opp i har mest å si. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er godt mulig man kan skylde mye på foreldre, men det er bare til å se på søsken - de kan vokse opp til å bli vidt forskjellige. Jada, men de to får helt forskjellige inntrykk fra forskjellige venner og miljøer. Så vennekretsen har nok mye å si.. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personligheten din dannes etter hva du opplever fra du er 2 år til 6 år. Jeg er 100% sikker på at den formes også etter du har fylt 6 år. Det var sannsynligvir ikke forskerne som fant ut at den blir dannet fra 2-6år. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Folk forandre seg jo som voksne også, så det er da ikke bare oppvekst og oppdragelsen som teller. Men "grunnlaget" dannes vel når vi er mindre. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror miljøet har mest å si. Virker ihvertfall slik for meg. Ser hvordan folk har forandret seg de siste 5-6 årene. Bare ved å vanke i uheldige miljøer. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personligheten din dannes etter hva du opplever fra du er 2 år til 6 år. Man forandrer personlighet gjennom hele livet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå