Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble inn router i trådløst nett system, Hjelp!

Anbefalte innlegg

Setter opp IP-tlf hos en kamerat som får trådløs internett av Nextnet

For å både kunne gi nett til ip-tlf boksen og pcen, må vi som alle vet koble inn en switch\router. Vi gikk til innkjøp av router: Dlink Express 604 da den ikke koster så mye mer enn switch og det er også greit å få filtrert litt dritt gjennom firewallen. ;)

Internetten får vi trådløst fra en sender på taket og går i kabel ned til en boks.

En nettverkskabel går så fra denne boksen til pcen. For å få internett til ip-tlf boksen i tillegg, tengte jeg at vi kunne koble det slik: Sender - Nextnet boks - Router inn i "WAN" porten - PC og senere ip-tlf.

Dette gikk ikke og da ser det ut til at routeren ikke mottar nett slik pcen gjør fra samme kabel.

Noen som vet hva som kan være galt?

Noe som vekker min mistanke på hva problemet er, er at før fungerte nettet som dial-up ved fast ip i nettverksinnstillinger, men for å gjøre alt noe lettere ble det byttet til "mota ip automatisk" for at browseren heller jevnlig spør etter passord (noe som heller ikke lenger skjer, da jeg tror pcen er satt til å huske passordet eller så har kanskje Nextnet sluttet å kreve passord...

Lurer på om det kan ha skapt seg en konflikt hvis det enda kreves passord på browser måten...

Når jeg satte opp routeren, er den satt opp som dynamisk,

Håper inderlig det finnes noen med veiledene ord, ville vært evig takknemlig.

Det haster ikke så rent lite heller, da fast-tlf snart vil automatisk oppsagt= ingen summetone.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...