GeCcO Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Fikk lyst på et DV-kamera, har filmet lite i min tid, men fra det jeg har filmet, kan jeg huske at det var utrolig morsomt. Jeg er på utkikk etter et lett og kompakt kamera, som samtidig kan gi meg gode bilder. Har sett på Panasonic NV-GS11, virket som et veldig greit kamera, til en fornuftig pris. Lurte på om noen av dere her inne med litt mer peiling enn meg kunne si litt om dette kameraet. Det blir vel hovedsaklig filming utendørs vil jeg tro, så er jo greit om noen kan gi litt respons på akkurat det feltet også. En annen ting, ser at det kameraet ikke har DV-inn, er dette en funksjon som jeg absolutt må ha, eller greier jeg meg fint uten den. Regner med jeg kommer til å importere filmen fra kameraet til pc'n, redigere, slette rå-filmen, og brenne ut den ferdige. Har vel ikke så alt for mye bruk for slikt da ? Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Som sagt mange ganger før; brenn gjerne DVD, men det er bra å ha en fullkvalitets backup på DV-kasett. Jeg gjør ihvertfall det. Kvaliteten er jo som regel dårligere på en DVD, selv om du ikke legger merke til det på TV'en. Jeg synes DV inn er viktig, men det spørs jo etter dine behov. Hvis du ikke ønsker å ha en fullkvalitets backupfilm på DV-kasett, så trenger du ikke DV inn, men jeg synes det er lurt. Ang. Panasonic NV-GS11 så har ikke jeg så mye erfaring med det, men tror, etter det jeg hørt, at det er et ganske greit kamera i sin prisklasse. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Når du sier det så. Hadde jo ikke vært så dumt med fullkvalitets backup. Kanskje jeg skulle legge i en ekstra høvding, og gå for NV-GS15 som har DV-inn/DV-ut og mulighet for stillbildelagring på minnekort. Det er vel kun bilder man kan lagre på minnekortet, og ikke film ? Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er vel kun bilder man kan lagre på minnekortet, og ikke film ? Bilder og komprimert film, hvis kameraet har støtte for det. Men det er jo egentlig sjelden at du trenger minnebrikke, fordi bildene ikke er allverdens, og det er bare de som sitter aller lengst nede i nybegynnergropa som lager ferdig komprimert film. Man filmer gjerne i full kvalitet, og komprimerer etter ønske. Dessuten er ikke kvaliteten på bildene på et vanlig videokamera all verdens. Som en annen har sagt; for at bildene skal bli akseptable i utskriftskvalitet, bør det være minst 2 megapixler. Jeg tror selv at du vil få god nytte av å ha DV inn, og ønsker deg lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Fikk kjøpt meg et NV-GS15 i dag, vurderte først å kjøpe over nett, tenkte kanskje det ble billigst. Men etter en runde i byen fikk jeg tak i det til 4.990,- med firewire kabel i prisen, noe som ble rundt 300 kroner billiger enn det billigste jeg fant over nett (i Norge vel og merke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå