Gå til innhold

Hvilken DVDSpiller til en ProLogic forsterker?

Anbefalte innlegg

Har masser av filmer på datan og dvder jeg skulle sett, er vel divx, xvid og mpeg..

Og forsterkeren min har ingen digital utgang, Technics SA-AX6, Dolby Surround Pro logic..

Hvis jeg skal få surround med dvd spiller da må jeg vel ha en spiller med utganger til alle kanala på forsterkern? (Center/front/bak/sub)

Noen som har noen bra og ikke så altfor dyre forslag?

Mvh

MeSs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Du forklarte ikke helt godt der, men jeg kjenner AX6 nok til å forstå hva du meinte :)

Den takler såkalt AC3, dvs du får Dolby Digital, men det er dvdspilleren som må dekode signalet og overføre analogt til receiveren. Da trenger du jo også en dvdspiller som har ac3, altså 5.1. Dette er ikke dolby pro logic. Pro logic er en "mixing" av stereosignalet, slik at du får en viss surround. Dette er ikke å anbefale, men kan brukes dersom du har kilde som gir ut lyd i bare 2 kanaler.

Asonoen der har nok det du trenger, 5.1. Står nederst under spesifikasjoner. Du kan også tenke på Argon som de har på hifiklubben til 800. Den har stort sett de samme spesifikasjonene, blant annet Divx og progressiv scan hvis du skulle trenge det. Kjøpte selv for 2 uker siden en spiller fra Clas Ohlson som er helt grei, den kosta rundt 800. Gjorde dette fordi Hifiklubben er TREIGE, og 3 butikker hadde 3 unnskyldninger... men men

Har selv en AX7, så jeg har slitt med samme problemet som deg.

Edit: De har også ledninger som er helt greie på clas ohlson. Kan sikkert diskutere kvaliteten på ledningene, men de er gode nok for meg ihvertfall. Du vil da selfølgelig trenge ledninger med 6 plugger i hver ende. :roll:

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Har veldi goe erfaringer med den forsterkern ass.. er veldi fornøyd.. Har 4x12 og 2x10, og et jamo surround sett på den nå.. Men center utgangen ser ut til å ha tatt kvelden :(

Så du sier at jeg kan få tak i en overgang? fra digital til phono?

MeSs

Lenke til kommentar

Nei er du gæren, jeg sier ikke at det er snakk om noen overgang!

Jeg sier at på den modellen du har, som er klin lik min, så er det 6 innganger bak til 2xbak, 2xfront, 1xcenter, og 1xsub. Derfor blir det beste hvis du finner en dvdspiller som har det samme, altså 6 utganger. Da får du Dolby Digital, selv om overføringen av signalet ikke skjer originalt. Dette er den beste forklaringen jeg kan gi deg.

Eneste minuset i forhold til optisk/coax er evt. tap i oppløsning, og at du får 6 kabler å hanskes med i motsetning til bare 1. Det er den eneste løsningen du har dersom du vil ha DD/DTS. Ikke kjør Pro Logic, det er ikke ordentlig surround, men det kommer en lyd ut av høyttalerene :!:

Bare spør hvis det er no du lurer på da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...