elkenzaal Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har planer om å kjøpe dette hovedkortet: MSI K8T Master2-FAR. Skal kjøre to Opteron 242 CPU'er der, men hvilket type minne skal jeg kjøpe? Det er fire minneslotter på HK, altså to minne kanaler ikke sant? Kan jeg kjøre 2*512 MB ECC+Reg eller må jeg ha 4 brikker (2 par med ram-brikker). Skjønner ikke helt dette med at CPU'en har to minnekanaler pluss at HK har det. Hvis noen kunne hjelpe meg å oppklare dette hadde det vært fint Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Produktside Til venstre på siden står noen produsenter av minne som MSI mener kan ha Minnebrikker som bør fungere godt, det bør du kanskje ta hensyn til. Ellers burde du merke deg følgende: For Single orDual AMD® Opteron Series, it will support Registered Memory up to DDR 333 og Supports 4 DDR DIMMs upto 8GB (Registered Memory only) Altså kun ECC/registrerte minnebrikker Endret 25. januar 2005 av jhsveli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå