horetore Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei! Har nettopp anskaffet ADSL fra Tiscali, og bruker eget modem, en trådløs ruter med ADSL-modem fra 3Com.. Problemet er at jeg ikke får koblet til "Internett".. Prøvde å søke i forumet, og fant en post ( http://forum.hardware.no/index.php?showtop...hl=tiscali+adsl ) der noen hadde samme problemet, og fikk løst det ved å skifte VPI/VCI.. Da jeg ikke en gang vet hvilken protokoll Tiscali bruker, så hjelper det ikke meg.. Prøvde også å ringe Tiscali kundeservice, men der var det lite hjelp å få.. For å komme til saken, så trenger jeg altså å vite hvilke innstillinger Tiscali bruker (hvilken protokoll først og fremst), og lurte på om noen har vært i samme situasjon og vet litt mer om dette? Tore Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei! Har nettopp anskaffet ADSL fra Tiscali, og bruker eget modem, en trådløs ruter med ADSL-modem fra 3Com.. A: Oppgrader til nyeste firmware B: VCI/VPI verdiene er nok de samme som hos de andre. Lenke til kommentar
horetore Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Har oppgradert firmwaren, men det funker fremdeles like dårlig.. Om noen som har tiscali kunne sett hvilke innstillinger de bruker og skrevet det ville det vært veldig kjekt.. Har rett og slett ikke peiling på hva tiscali bruker.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har oppgradert firmwaren, men det funker fremdeles like dårlig.. Om noen som har tiscali kunne sett hvilke innstillinger de bruker og skrevet det ville det vært veldig kjekt.. Har rett og slett ikke peiling på hva tiscali bruker.. Encaptulation LLC routed 1484 e.l vil jeg tro du har som valg Lenke til kommentar
horetore Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Hvilken protokoll er dette over? PPPoE eller PPPoA? Eller ingen av dem? 1484, er det nummeret som til meg vises som MTU? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvilken protokoll er dette over? PPPoE eller PPPoA? Eller ingen av dem? Ingen av dem, hvilke andre valg har du? Lenke til kommentar
horetore Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 PPPoE PPPoA Bridge Mode for a Single PC Routing Mode over ATM Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode (For Multiple PCs) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Routing Mode over ATMDynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode (For Multiple PCs) Det er en av disse, det var litt uklart hvem. vpi/VCI 8/35 og funker ikke det prøv 0/100 Lenke til kommentar
horetore Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Den siste funket fint når jeg fikk satt riktig enkapsulering og VPI/VCI. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå