Gå til innhold

Dell ---> nytt kabbinett


Anbefalte innlegg

dell er fett dyrt!

Dell har mange knall tilbud...

 

P4 maskin med 17" LCD til 5000-6000 det er billig uansett hvor liten cpuen skal være...

 

I dette tilfelle er CPU en på 2.6 ?

 

Mener og tror at dette er riktig.

 

--------------------

Kontor Pc ?

www.Dell.no

---------------------

Bærbar pc ?

www.Dell.no (+++)

---------------------

Gamer ?

********

---------------------

 

Skal du ha en gamer pc må du nok skreddersy den selv eller betale 20.000 på dell

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
IKKE DISS DELL (hehe)

 

dell er bra for bestillingspc fra merket å være ingenting å si på det

dell funker utmerket til helt vanlige ting (også spilling.

 

 

topic: har selv en ndell 4600 liggende jeg tror kanskje at det vil bli et problem

å flytte over.

Du vil nok kankjse få problemer med å få enden på hovedkortet

(der hvor alle ledningene skal inn) til å passe i det nye kabinnetet fordid et er ganske spess.

men er nå ikke helt sikekr så det er vel bare å prøve :thumbup:

ikke diss dell? hvem er du til å sensurere kritikk?

er så %¤#¤%#"¤#"* lei argumentet "funker til vanlige ting" hva betyr det?!? at pcen er rask nok til å starte word og mozilla? hva er uvanlig da? funker også til spill? har incredible machine jeg spilte på barneskolen her nå, om dellen drar det, så er det et godt kjøp? og vi entusiaster har ingen rett til å kritisere et firma som driver stort ut av å selge halvdårlig hardware under illusjonen av at det skal være så trygt. omtrent alle andre ENN dell greier å lage gode maskiner til en overkommelig pris!

hvor har egentlig alle fått det fra at en dell er så mye enklere for de som ikke har peiling? når det er ting selv ikke leetsa her inne får gjort noe med

Lenke til kommentar
IKKE DISS DELL  (hehe)

 

dell er bra for bestillingspc fra merket å være  ingenting å si på det

dell funker utmerket til helt vanlige ting (også spilling.

 

 

topic: har selv en ndell 4600 liggende jeg tror kanskje at det vil bli et problem

å flytte over.

Du vil nok kankjse få problemer med å få enden på hovedkortet

(der hvor alle ledningene skal inn) til å passe i det nye kabinnetet fordid et er ganske spess.

men er nå ikke helt sikekr så det er vel bare å prøve  :thumbup:

ikke diss dell? hvem er du til å sensurere kritikk?

er så %¤#¤%#"¤#"* lei argumentet "funker til vanlige ting" hva betyr det?!? at pcen er rask nok til å starte word og mozilla? hva er uvanlig da? funker også til spill? har incredible machine jeg spilte på barneskolen her nå, om dellen drar det, så er det et godt kjøp?

Uhm.. det er jo akkurat sånne folk som deg som kritiserer DELL og har ingen håndfaste argumenter hvorfor den er SÅ ULTRA DÅRLIG, de bare blir med strømmen. "Åja en DELL P4 3GHz er jo mye dråligere enn en selvbygd PC med P4 2Ghz. Alle vet jo det"

 

og vi entusiaster har ingen rett til å kritisere et firma som driver stort ut av å selge halvdårlig hardware under illusjonen av at det skal være så trygt. omtrent alle andre ENN dell greier å lage gode maskiner til en overkommelig pris!

Dere kritiserer ikke, bare personlig møl hva dere syns. (Man merker at du er meget dårlig å formulere deg, prøver å ro laangt, du er 14?) Det er vel diskutert hvorfor prisen er høyere. Og jah, det er noen som ikke kan eller gidder å sette sammen en PC. Hvis et firma kjøper 130 DELL maskiner får de en del rabatter og summen er mye mindre enn hvis de kjøper hos komplett.no.

 

hvor har egentlig alle fått det fra at en dell er så mye enklere for de som ikke har peiling? når det er ting selv ikke leetsa her inne får gjort noe med

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Dell er jo ikke det dårligste man kan kjøpe.

F eks CompaQ som jeg hadde(glad for og bli kvitt) Har 2 sånne pcer i huset, begge pcene er det bug på hele tiden, må formatere i et sett pga helt uten videre skrur seg av og nei nå mangler det filer som vi ikke aner hva er til en gang.

Ja jeg er 15. jar drivi en del med pcer så vet litt ikke så mye men mer en en vanlig 15 åring :p

 

Ja dell har noen merkelig løsninger på ting men de er ikke de eneste CompaQ er også en, Min mening er CompaQ er mye dårligere en Dell..

Lenke til kommentar
Dell er jo ikke det dårligste man kan kjøpe.

F eks CompaQ som jeg hadde(glad for og bli kvitt) Har 2 sånne pcer i huset, begge pcene er det bug på hele tiden, må formatere i et sett pga helt uten videre skrur seg av og nei nå mangler det filer som vi ikke aner hva er til en gang.

Ja jeg er 15. jar drivi en del med pcer så vet litt ikke så mye men mer en en vanlig 15 åring :p

 

Ja dell har noen merkelig løsninger på ting men de er ikke de eneste CompaQ er også en, Min mening er CompaQ er mye dårligere en Dell..

Det er nok noe alle er enige i, Compaq er KUN kontormaskiner, men da for firmaer som ikke er redd for å miste viktige data. Compaq: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har en dell dimension 4500.. hatt den i snart 3 år.. funker fedt den fremdeles på de aller fleste vanlig krevende ting... Har aldri hatt noe problemer med bluescreens og denslags.. har hatt virus og annet dritt flere ganger, men det er jo min egen feil..

 

Når man får virus og du har prøvd å fjerne det, men det ikke er lett eller du rett og slett i gidder lenger.. er det bare å reformatere hele dritten og starte helt på nytt, tar en dag eller to å få alt tilbake tl normalt... Bare husk å ta backup av viktige filer, og ha gjerne alle drivere og nyttige programmer på en cd eller som jeg gjør; bruker iPod'en min som en massiv USB key, og smeller alt inn på den...

 

Når pc'n er reformatert er det bare å innstalere drivere og essensielle programmer og hvis man har WinAMP med iPod plugin kan man til og med overføre alle sangene på iPod'en heeelt uten problemer.

 

Aner egentlig ikke hvorfor jeg la til en liten Reformateringsguide her, men sånn ble det.. :p

Lenke til kommentar
Har en dell dimension 4500.. hatt den i snart 3 år.. funker fedt den fremdeles på de aller fleste vanlig krevende ting... Har aldri hatt noe problemer med bluescreens og denslags.. har hatt virus og annet dritt flere ganger, men det er jo min egen feil..

 

Når man får virus og du har prøvd å fjerne det, men det ikke er lett eller du rett og slett i gidder lenger.. er det bare å reformatere hele dritten og starte helt på nytt, tar en dag eller to å få alt tilbake tl normalt... Bare husk å ta backup av viktige filer, og ha gjerne alle drivere og nyttige programmer på en cd eller som jeg gjør; bruker iPod'en min som en massiv USB key, og smeller alt inn på den...

 

Når pc'n er reformatert er det bare å innstalere drivere og essensielle programmer og hvis man har WinAMP med iPod plugin kan man til og med overføre alle sangene på iPod'en heeelt uten problemer.

 

Aner egentlig ikke hvorfor jeg la til en liten Reformateringsguide her, men sånn ble det.. :p

Eh... en iPod holder ikke til halvparten av det jeg skal ta backup av. Men hvor stor HDD har du? (beklager OT, skal slutte snart;))

Lenke til kommentar
psst....nevn EN postitiv ting med DELL a..

 

1. Dell reklamen på TV " VI har de beste løsningene"

2. Dellpcer er ustabile som F..har hatt en del pc før...ingeting funka med den..alt bare dritt.. har en dell laptop å...funker faen ikke til noe.

Tullprat, hadde dell domension 2400 før byttet hk på grunn av mangel på agp.

den pcen hvar helt stabil du kunne høre ei nåle falle i bakken så stille den var.

 

Dell er bra, men viss du skal ha en skikkelig pc må du ut med litt mer en den du bygger selv :yes:

Lenke til kommentar
husk; du får ikke bare en pc, du får en dell.

 

så akkurat på april tilbudene, ca. 11k får en "standard" pc med 512mb ram, det er jo veldig dyrt da.

:hmm:

DimensionTM 8400

Intel® Pentium® 4-prosessor 530 med HT-teknologi (3,00GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB)

Microsoft® Windows® XP Home Edition

Før 512 MB, nå 1024 MB

Før 15" flatskjerm - nu 17" flatskjerm

Spar kr. 1.000,- inkl.mva

Pris fra

8.290,-

Lenke til kommentar

Da jeg skulle flytte en gammel pc inn i et gammelt compaq kabinett fant jeg ut at de hadde forskjøvet alle pci og agp plassene ett hakk ned, så det betydde at jeg ikke kunne bruke AGPkort.. litt kjedelig! Og psuen hadde de gjort litt anderledes slik at jeg bare fikk inn to skruer...

 

Men systemet for CDrom og hdd var genialt, da...

Lenke til kommentar
Har en dell dimension 4500.. hatt den i snart 3 år.. funker fedt den fremdeles på de aller fleste vanlig krevende ting... Har aldri hatt noe problemer med bluescreens og denslags.. har hatt virus og annet dritt flere ganger, men det er jo min egen feil..

 

Når man får virus og du har prøvd å fjerne det, men det ikke er lett eller du rett og slett i gidder lenger.. er det bare å reformatere hele dritten og starte helt på nytt, tar en dag eller to å få alt tilbake tl normalt... Bare husk å ta backup av viktige filer, og ha gjerne alle drivere og nyttige programmer på en cd eller som jeg gjør; bruker iPod'en min som en massiv USB key, og smeller alt inn på den...

 

Når pc'n er reformatert er det bare å innstalere drivere og essensielle programmer og hvis man har WinAMP med iPod plugin kan man til og med overføre alle sangene på iPod'en heeelt uten problemer.

 

Aner egentlig ikke hvorfor jeg la til en liten Reformateringsguide her, men sånn ble det.. :p

Eh... en iPod holder ikke til halvparten av det jeg skal ta backup av. Men hvor stor HDD har du? (beklager OT, skal slutte snart;))

ehh.. jo! det spørs bare hvor kresen du er på filene dine!:hmm:

 

Hvis du skal ha med alle filmene og alt og alle.. så kan det bli litt lite plass.

Det hele er også avhengig av størrelsen på iPod'en.. hvis man har en iPodMini (4GB), som meg, så kan det bli litt lite, men allikevel NOK plass. Men de som har mega iPod'ene på 40 eller 60GB.. kan vel nesten få problemer med å finne nok stæss å fylle den med ;)

 

Dell'en kom med en 40GB harddisk, men pga. "STOR" plassmangel gikk jeg til innkjøp av en Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA133 harddisk fra komplett.no forrige måned... 40Gb'en er forresten også en Maxtor, skikkeli bra harddisker det assa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...