Daehli Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg klarte ikke å finne noen andre trådet som inneholdt dette temaet, så jeg prøver å poste det her... Jeg forstår meg ikke på elevorganisasjonen som vil at vi skal boikotte den nasjonale prøver på vgs., De mener det er usunn konkurranse; Hvordan er det mulig med usunn konkurranse? Jo større konkurranse det er, jo mer må folk jobbe for å komme inn på de skolene som de ønsker, og jo mer "arbeidsvillige" blir elevene. Hvis jeg ikke tar helt feil så blir jo snittet fra avgangseksamene også lagt ut på nettet og andre steder hvor vi kan sammenligne enkelte skoler... Eksamenskarakterer teller jo uansett mer enn hva de enkelte skolene får på nasjonalprøve da, fordi det er jo den karakteren elevene faktisk får med seg videre også. Jeg kommer i allfall ikke til å boikotte denne prøven, men jeg bare lurte på hva andre mener; er det ikke sunt å konkurrere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har en tråd om dette i Politikk, Religion og samfunn. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Stenges. Se innlegget over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg