halvardm Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Har et problem med position: fixed i IE. Jeg vet at det ikke funker og jeg har lest mange artikler om det, men jeg får ikke meg selv til å skjønne alt som står der. (Ikke kall meg dum eller blond ) Problemet er på siden: www.maraak.com/wds og jeg håper noen kan sette meg på rett spor og hjelpe meg litt på veg. På forhånd, takk Endret 25. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det stemmer at position: fixed; ikke virker i internet explorer, og at det finnes noen hacks for å komme rundt det i en del tilfeller. Er det disse du har lest og ikke forstått? Skriv da hva du ikke forstår og hva du har gjort for å prøve å få det til å fungere. Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor det er så viktig med position: fixed; på denne siden i ie? Det burde ikke gjøre noe om menyen i ie ikke sitter fast, så lenge den blå headeren (som du så fint har kalt den ) fortsetter nedover. Siden du uansett bør/må fjerne menyen i bar.jpg (du har jo i tillegg menyen i egne bildefiler for hver del så det bør ikke være noe problem i det hele tatt) for at ikke menyen skal vises på ny i oppløsninger på 1600x1200+ Altså: Fjern menyen fra bar.jpg Flytt bakgrunnen til #wrap for at den skal gå helt ned (faux-collumns-metoden) Dersom dette ikke er godt nok, får du heller komme tilbake med litt mer informasjon om hva som går galt når du prøver å bruke hacks for at internet explorer skal få samme effekt som position: fixed; Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Slettet spam fra denne tråden. Skjerpings, du som vet hvem du er. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Det stemmer at position: fixed; ikke virker i internet explorer, og at det finnes noen hacks for å komme rundt det i en del tilfeller. Er det disse du har lest og ikke forstått? Skriv da hva du ikke forstår og hva du har gjort for å prøve å få det til å fungere. Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor det er så viktig med position: fixed; på denne siden i ie? Det burde ikke gjøre noe om menyen i ie ikke sitter fast, så lenge den blå headeren (som du så fint har kalt den ) fortsetter nedover. Siden du uansett bør/må fjerne menyen i bar.jpg (du har jo i tillegg menyen i egne bildefiler for hver del så det bør ikke være noe problem i det hele tatt) for at ikke menyen skal vises på ny i oppløsninger på 1600x1200+ Altså: Fjern menyen fra bar.jpg Flytt bakgrunnen til #wrap for at den skal gå helt ned (faux-collumns-metoden) Dersom dette ikke er godt nok, får du heller komme tilbake med litt mer informasjon om hva som går galt når du prøver å bruke hacks for at internet explorer skal få samme effekt som position: fixed; Ok, skal gjøre dette. Jeg har lagt et bilde av menyen på bar.jpg så man ikke ser blinkingen som kommer i IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå