olaeirik Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg har hatt to forskjellige IBM-disker. Den ene var XP60 og den andre XP120. Begge døde på mystisk vis. Jeg gjorde ingenting spesielt med noen av dem. Men de var veldig ustabile, og de herpa MBR på de ulike diskene flere ganger før det til slutt var slutt. Den ene hadde jeg i fjor høst, og den andre nå i vinter. Billig, kjapp.. ja.. men til å stole på ? Nei.. det er ingenting kjipere enn å miste masse arbeid man har gjort over lang tid. Harddisken er man ment å stole på. Nå har jeg to stk 80 gb. En Samsung-disk, og en Western Digital. Sistnevnte er veldig stillegående (quiet-pc). Merker heller ikke så mye til at den andre 8 MB cache-disken er så mye kjappere. Jeg ville holdt meg unna IBM-disker... Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 min gxp60 40gb disk stoppa vertfall etter ca et halvt år, mista alt som var på den som feks stilar, innleveringar osv. fekk en ny disk har funka sia, stola likevell ikkje heilt på den. neste hd kjøpet mitt blir vertfall ikkje ibm..... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Samme hvilken harddisk og hvilket merke du kjøper. Ta backup! Ingen harddisker er krasj-sikre Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg har en IBM 8.4gb hd som sviiver like bra som den gjorde da den var ny for 4år siden denne pcen står på nesten hele tiden. og det gjør også min IBM Gxp60 41gb som ble kjøpt for litt over 1år siden. den lever i ett kabinett med opptil 45c og sviver like bra. har ALDRI hatt problem med ibm...:wink: Lenke til kommentar
sviskEN Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 konklusjon:IBM er bra men ikke alltid :wink: Lenke til kommentar
Magz Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 IBM er best. 75GXP var det noe feil med, men 120GXP er bra. Har selv to ibm 60 og 80, den ene har jeg hatt over et år, og den funker kjempe bra. Blir ikke veldig varm heller, det blir wd, den blir drit varm. Suger oxo. Piss det alle sier Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg hadde en IBM 60gxp i over 1 år. Den fungerte helt supert. Nå har jeg en IBM 120gxp som stoppet å fungere etter bare 2 uker :sad: Er inne til retur/bytte nå. Heldigivis hadde jeg backup av alle data Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Kanskje jeg bare har vært heldig, men jeg har installert minst 10 ibm harddisker av nyere type, har 3 selv, 2 stk 40gb i raid, og har ikke fått en eneste klage. Jeg tror imidlertid at kjøling kan være viktig på disse diskene. Alle diskene jeg har montert har imidlertid ikke vært med kjøling, og ikke en eneste har sviktet, selv etter flere år. Så etter mitt hode er ibm vel så stabilt som noe annet merke. Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-06-20 15:05, oya skrev:Jeg kjøpte maskinen min i september -00...har kjørt en 30 GB disk fra IBM på den maskinen uten noen som helst problemer. Jeg også -helt til i forrige uke. Da sa den takk for seg på verdens mest diskré måte. Den sluttet rett og slett å fungere helt i det stille, mens maskinen stod på; alt unntatt musepekeren låste seg...hvinelyden som alltid kommer når man slår på maskinen var borte og BIOS fant ikke harddisken. Skjønte fort at disken hadde tatt kvelden, noe Komplett også kunne bekrefte. Disse diskene har 3 års garanti, og selger tilbydde meg å betale en hundrings for en 40 GB IBM. Men hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det, når IBM sannsynligvis gir meg en ny og større disk "gratis"...ikke snakk om at jeg betaler mer for noe som er like usikkert som det jeg hadde. Vil også tillegge at jeg trodde IBM'en min var rock solid og ville ikke gå til grunne på minst et år til, da den hadde forholdt seg stabil i nesten to år. Men neida, så feil kan man ta. Ta sjansen den som tør -men sørg dertil for backup, er det jeg har å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå