wil Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 jeg har lest at om noen år kommer linux til å være det mest brukte OSe i verden, for vanlige brukere også, men gjelder det slik som freebsd og andre unix system også eller gjelder det bare linux. men det må jo sies at linux ikke er like enkelt som windows det må vel de fleste være inig i for den største utfordringen i linux er jo å konfigurere alle tingene og ikke minst alle kommandoene. hva er deres mening [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-06-15 21:22 ] Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-15 21:20, wil skrev:jeg har lest at om noen år kommer linux til å være det mest brukte OSe i verden, for vanlige brukere også, men gjelder det slik som freebsd og andre unix system også eller gjelder det bare linux. men det må jo sies at linux ikke er like enkelt som windows det må vel de fleste være inig i for den største utfordringen i linux er jo å konfigurere alle tingene og ikke minst alle kommandoene. hva er deres mening kanskje; hvem vet. ang linux og brukervennlighet: linux på _brukernivå_ er ikke vanskeligere enn windows. jeg kunne lett satt opp en linuxbox, tatt iso og latt mine besteforeldre bruke den til å sjekke mail og nyheter på. -HVIS de ikke hadde lært seg win først :sad: ang sysadmin: vel; win har ingen ekte sysadmin :razz: ulempen med linux er at folk får windowsvaner _før_ de går over til linux, derfor forventer de at "alt" skal være anderledes, men fungere helt likt (de blir aldri ferdige, de der wintendofansa ) *wintentofans: slike som en jeg gikk i klasse med for et par dager siden; lot'n prøve windows. etter 5 minutter sa han at det var noe 'skod' (piss) og bruker nå WinXP med MAX wintendoeffekter (tulling! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå