Gå til innhold

Hjelp til klokking av amd s939 3000+

Anbefalte innlegg

har fått meg nytt system og er ikke så erfaren med oc, lurte på om noen kunne hjelpe meg å klokke dette litt! Har hørt at denne cpu'en skal kunne klokkes litt! Men er litt usikker om det er en "Winchester" eller hva nå det heter.

Cpu: amd athlon 64- s939 3000+

Hk : Asus a8v-deluxe

Ram: Twinmos ddr PC3200- 1gb dual channel

Temp: ligger rundt 29'c idle og 34'c i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akke 939 3000+ er winchester! ;)

klokking gjør du ved å øke fsb i bios...og øke vcore for å gi cpu'en mer spenning når den blir ustabil...

pass på temperaturen når du gjør det...

...du vil trolig få problemer med å klokke særlig høyt om du lar minnet gå synkront med cpu'en! ;)

Lenke til kommentar

takk for den, jeg har stillt litt på fsb men jeg finner ikke multiplyer'en! Er denne låst da? Jeg lurer mest hvor mye kan jeg stille opp vcore? Hvist jeg tar den på auto overklokking med 10% så hopper den opp på 1.7! kan jeg dra den lenger?Hvor kan jeg ta av syncroniseringen mellom minne<->cpu?

reckey

Lenke til kommentar
er ikke kjent med hovedkortet ditt, så det blir litt vanskelig å hjelpe deg...multiplieren er nok låst til max 9...

...selv så har jeg ikke gitt cpu'en mer enn 1.6v...så jeg ville ikke gått så langt over 1.7....

så du tror den klarer 2.7V bare cpuen ikke er for varm??????jeg vet ikke :tease:

Lenke til kommentar
er ikke kjent med hovedkortet ditt, så det blir litt vanskelig å hjelpe deg...multiplieren er nok låst til max 9...

...selv så har jeg ikke gitt cpu'en mer enn 1.6v...så jeg ville ikke gått så langt over 1.7....

så du tror den klarer 2.7V bare cpuen ikke er for varm??????jeg vet ikke :tease:

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet opp til 2,56 ghz!

Cpu : Amd 64 s939 3000+

Multipl. : 9

FSB : 285

Vcore : 1.5

Temp:

idle : 33/34

Load : 44 er målt etter 15 min 100% load på cpu med cpu burn-in!

Alt er med orginal kjøler og lurer på når dette når toppen! når finner jeg ut at systemet er stabilt? Er det stabilt nå, og kan gå lenger? Eller bør jeg skru ned og har allerede gått for langt? Er det noe jeg skal gjøre med rambrikkene eller agp porten? jeg har ikke stillt på noen av dem, men lurer på om jeg kansje skulle ha gjort det!

reckey

Lenke til kommentar

hmm...hos meg så sa det stopp rundt 285 på fsb'en...men, minnet sa stopp på 270...bruk cpu-z for å finne ut hva slags hastigheter minnet kjører på...

også bruker du prime95 og memtest til å teste stabilitet...la disse kjøre en natt hver! ;)

til rask testing av stabilitet kan du kjøre en eller to 3dmark-utgaver.

men, er du sikker på den tempen din? den var voldsom lav med original kjøler...jeg lå på 55' med samme klokk! ;)

Lenke til kommentar

Ja , jeg er helt sikker på temperatuen, med mindre temp måleren i hk'et mitt er ødelagt! men det tviler jeg på , for det var en jævn økning og den nådde topp pungte lenge før testen var ferdig! etter att den hadde nådd 44'c ville den ikke stige lenger! no har jeg åpent kabinett, men det var ca 26'c på rommet der pcen står! men uansett, er det noe jeg skal stille på med tanke på agp,pci,ram osv. eller er det bare å dure i vei, til jeg treffer en max load temp på rundt 60 grader?

mvh reckey

Lenke til kommentar

Men...hva slags program bruker du til å lese av tempen med?

Aida32 viste gpu-tempen som cpu-temp hos meg...så jeg trodde også at min load temp var rundt 45 en stund...men, så sjekket jeg i asus probe, og denne viste rett temperatur...

det er egentlig bare å dure i vei...helt til det blir ustabilt...pci trenger du ikke tenke på...skjermkort og agp kan du klokke for seg selv seinere...

...men minnet er det greit å følge med på...om alt står på auto der så er det fare for at minnet blir klokket i hytt og pine slik at du taper ytelse selv om du øker fsb... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...