Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tomgang mb 300e -87

mb300e

Anbefalte innlegg

har et problem som det er mange løsninger på.

dvs. alle som har peiling , kommer med forskjellige svar.

bilen stopper på tomgang i rundkjøringer , lyskryss , kø +++

styringsenheten er inaktiv. den går på nødkjøring.

noen mener at det kan være spjeldhuskontakten.

andre sier luftmengdemåleren.++

har hatt den npå verksted elektrisk og de har sjekket det meste men kommer bare fram til at styringsenheten er inaktiv og at den går på nødkjøring.

det er et rele med to sikringer på siden av styringsenheten. noen sier at det kan være den +++++++++

jeg har brukt så mye penger på dette at nå har jeg ikke råd til mer og det er ikke lett å selge bilen som den er nå.

kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meiner det er to stag som møtes med eit stag liggende oppå. Slik at du kan løyse to skruer og skyve dei to staga som møtes nermere kvarandre til slarken er borte. Toske forklart men håper du forstod det. Du kan lett sjekke det med at når du har fullt gasspådrag skal der ikkje være nokon stag med slark i.

Der eg hørte det fra var på ei 250 Dieselbil. Og han hadde gitt opp håpet på å få feilen ordna. Før han trefte på ein gammel verksmester som hadde vore borti samme problemet før. Bilen vart da som ny.

Skulla gjerne hatt litt meir innfo om bilen. Er det diesel eller bensin. Mb gikk vel over til betegnelse e på både diesel og bensin etter 1994 eller deromkring.

Håper du får ei løysning på det.

Lenke til kommentar

takk for innsatsen. skal sjekke teorien for å se om det er det som er problemet..

problemet har vært at noen ganger starter den helt fint , og går fint på tomgang

. både når jeg bremsr opp raskt og ellers.

så er den plutselig vrang igjen.

den må ha gass for å starte. andre ganger starter den fint på bare switsen.

føler derfor at det er et annet problem her.

den er vanskelig på kaldstart.

den går på nødkjøring. fordi styreenheten ikke er aktiv.

men du mener at det ikke stemmer???

er snart så forvirret av alle teoriene.

det er en bensin 6 syl. 124 karr. må ha vakum for å gå på tomgang. 87 mod.

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert på dette. Poster bare mine erfaringer. Nesten ein mannsalder sidan eg gikk bilmekk. ;)

Det med at det ikkje er heilt tida kan kanskje tyde på kondens i bensinen, men da vil den nok humpe og harke litt ved kjøring også. Eller det kan være dårleg kontakt på ledninger. evt. til styringsenheten. Men styringsenheter og andre elektriskfunksjonelle duppeditter har eg lite eller ingen erfaring med.

Prøv å spray litt WD40 eller 556 i div. kontakter for bedre kontakt.

Du kjøper mykje kondensfjerner og wd40 for tilsvarende 1 verkstedstime.

Kanskje du kan få litt meir hjelp her.

Mvh. Bjørn

Lenke til kommentar
mb300e Skrevet 25/01/2005 : 15:03

bilen stopper på tomgang i rundkjøringer , lyskryss , kø +++

styringsenheten er inaktiv. den går på nødkjøring.

noen mener at det kan være spjeldhuskontakten.

andre sier luftmengdemåleren.++

har hatt den npå verksted elektrisk og de har sjekket det meste men kommer bare fram til at styringsenheten er inaktiv og at den går på nødkjøring.

det er et rele med to sikringer på siden av styringsenheten. noen sier at det kan være den +++++++++

Hei.

Det første som bør sjekkes er slangen til tomgangsregulatoren som sitter under innsugsmanifolden. At den er hel, ikke tett og sitter skikkelig på.

Det releet du snakker om (høytspenningsrele) med 2 sikringer på, styrer bensinpumpe, innsprøytning+++, og kan skape all mulig slags trøbbel, det beste ville jo være å prøve med et annet, men du kan forsøke og ta det ut, stramme stikkerne, spraye på litt wd40, og slå litt på det.

Om ikke noe av dette hjelper, bør du gå over og sjekke alle jordingspunkter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...