Gå til innhold

Webcam erfaringer? skal ha nytt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Har noen fått testa dette kameraet nå? Spent på om det er noe å satse på....

Hvis du mener Philips Toucam Pro II (PCVC 840K) så var jeg og hentet ett slikt på Elkjøp for en stund tilbake. Kjempetopp kamera, klarer å levere utrolig bra bilder i dårlig belysning (endelig ett kamera som klarer dette). Belysningen fra skjermen gir nok lys. :thumbup: Bra mikrofon og gode bilder, anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hallo.. :) sliter med å velge cam jeg også.... :ermm:

skal ha cam, men hvilket skal jeg velge? :hmm:

det har hvertfall hjulpet med alle innlegga her.. så takk for det... men det står da mellom

*logitech quick cam 4000

og

*Philips Toucam Pro II

:roll:

tror jeg

men så kanskje dere kunne si hvilket av dem dere ville valgt?

og hvorfor... takk på forhånd... :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har du sett på noen spesifike Webcameraer eller hva ønsker du? Jeg anbefaller deg og kikke på Logitech quick cam pro 4000 og Phillips touchcam PRO II, Du kan altids ta en kikk i Prisguiden og søke litt der hvor vi har et godt utvalg..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg ett Philips Toucam Pro II (PCVC 840K) til meg selv her om dagen (kjøpte jo et til jenta mi, som er veldig fornøyd), bildekvaliteten var det sykeste jeg har sett....krystall-klart, kan ikke sammenlignes med noe web-kamera jeg har sett. Men når jeg gikk online og skulle vise alle på messenger herligheten, så de bare grønn/svart skjerm full av streker. Prøvde det som var av drivere til kamera/pc, men endte bare med en maskin som måtte installere windows på nytt for å fungere. Ble dritt lei og gikk tilbake til elkjøp med det og byttet det med et Logitech QuickCam Pro 4000 som i dag overrasket med nedsatt pris. (695,-) Å sammenligne bildekvaliteten til Philipsen med Logitechen ville være som å sammenligne en Lada med en Ferrari (hvor Philipsen er Ferrarien), men det funker ihvertfall...

(Edit: Fant "Full Auto Mode-knapp på driver-innstillinger på Logitechen, og med mye testing med den, er den faktisk ikke så milelangt unna Philipsen...faktisk nesten like bra, utenat Philipsen har nok en anelse skarpere bilde. Sammenlignet den også med Creative Webcam NX Ultra...OMG det suger! Creativen har mange dårlige anmeldelser på nakken, og jeg ser tydelig at det ikke er ufortjent, hold dere unna den.)

(Edit 2: Hør prøvd både Creativen, Logitechen og Philipsen igjen, og det er faktisk Yahoo! Messenger som er rar...samtlige du sender video-stream til får enten svart eller grønt bilde, mens for deg som sender, ser det helt fint ut. Alle kameraene fungerte derimot perfekt på MSN. (Fått alle venner som brukte Yahoo! til å bytte.) Så Philipsen er helt fin, bare noe galt med Yahoo! nå.)

(Edit 3: Yahoo! Messenger har nå fikset på problemet, så nå kan kameraene brukes overalt. :w00t: )

Endret av derez
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tja, saken er hvertfall klar for de som ønsker mye ut av et webcmaera :)

Dog bør vi nok avente og se hva jeg får ut av min test av dette kameraet, blir spennende og leke meg litt med det, kommer til og legge ut et lite film klipp tatt med kameraet og, 90Fps gleder meg ;)

-Ole-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...