OeO Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har kjøpt noen støydempingsplater på biltema, får se hvor mye d hjelper og hva temperaturen blir på da!(chieftech dragon big tower) Noen som har prøvd dette og kan noen smarte triks eller.no? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Jeg har gjort samme som deg... Bare du har et parr vifter så er ikke varme noe problem. Jeg har dekket omtrent alt innvendig. Jeg vet ikke om det hjalp, for jeg kjøpte meg vannkjøling samtidig, men jeg kan ihvertfall ikke høre at pc-en er på... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Har allerede 4 kabinettvifter,det blir ikke et problem Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Skum-platene med alu-belegg er ikke bra. Jeg har prøvd disse. Det som skjer er at de hindrer lyd i å trenge gjennom, mye pga alu-belegget. Alu-belegget reflekterer lyden så den ikke trenger gjennom, men i et kabinett finner "ekkoet" altis en vei ut til slutt. (spesielt godt gjennom kabinettvifter) Mitt tips er å bruke noe som "suger til seg" støy i stedet for noe som reflekterer støy. Jeg har begynt å "tapetsere" med Magic Fleece, er halvferdig. Vifte støyen er redusert, skrikinga fra modemet :sad: er nesten borte, og enda har jeg ikke lagt noe på den store sideveggen i kabinettet enda. (jo det har jeg, biltema 10mm skum/alu...) Jeg anbefaler å legge asfalt først, den hindrer HD-støy, og andre vibrasjoner fra å forplante seg. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Hmm, har jo allerede kjøpt de da. Noe jeg kan legge utenpå de, som papir eller noe? vil d funke? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Sorry mac, bortkastet cash spør du meg. Det eneste jeg kan tenke meg som hjelper er å fjærne alu-belegget. Ikke bra likevel, men det er vel bedre enn ingenting. Du kan prøve å henge plater opp som "skillevegger" slik at støy ikke kan gå direkte fra CPU-vifta og ut gjennom kabinettviftene. Pass på at det likevel er rikelig plass for lufta å passere. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Har du jobbet litt nå? Hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 eg og ville isolert med asfalt plater først,har gjort det i mitt kabbinet,det ble et veldig bra resultat,slipper den fæle vibrasjons støyen. Kjetil Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Har ikke fått gjort d enda, skal poste en post når jeg er ferdig. regner med at jeg starter i morgen! Ønsk meg lykke til! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg bare satt inn litt liggeunderlag og støyisolerte med det. Hadde ikke allverden efekt , men det kostet meg ingen ting og jeg merket at støyen sank. Uten kabinettvifter så øker kabinetttemp utrolig mye da :sad: Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg isolerte kabinettet mitt med de platene fra Biltema. Folie + noe hvit skumgummi lignende materiale på andre siden. Kabinettet mitt ble ganske så stille det, jeg passet naturligvis på å dekke til omtrent alt, tom mange lufteåpninger. I tillegg har jeg 2 stk Papst som går på 12 db for å få lufta litt ut. Kabinettet er riktig så stille det. Eneste jeg hører er strømforsyningsvifta, når jeg får bytta den kommer alt til å være dønn stille.. En kompis av meg har den Magic Fleece-saken, og det funka mye dårligere til han... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Nå ble jeg lettet, ble redd pengene var kastet ut av vinduet jeg! skal se om jeg får gjort d i dag, har fridag! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Kjøpte magic fleece jeg. Funka greit, men ikke fantastisk. Hører HDDene mine enda (kvinet fra dem) og selvfølgelig mye bråk fra strømforsyninga... Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Under hvilken kategori på http://www.biltema.no finner jeg disse støydempingsplatene? Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Under hvilken kategori på http://www.biltema.no finner jeg disse støydempingsplatene? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Det hjalp litt meg jeg har ikek isolert hele kabinettet, mangler bak hovedkortet og på baksiden. Det ble minde stør men så har jeg også 4 kabinettvifter så mye mindre ble det ikke. koster bare 2*80 kr, så jeg fikk litt for pengene. (kjøpte 2 plater for mye da, ja ja) Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg har så vidt hørt noe om en slags spes. lakk som brukest innvendig i bilen for å dempe støy, er det noen som vet hvor en kan få tak i det? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Har desverre ikke hørt om det, prøv å poste en ny post. Hvor mange lag hadde du tenkt deg Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 21:31, boy2star skrev:Hvor mange lag hadde du tenkt deg Hehe, må være j*vla tjukk spray! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå