Gå til innhold

Bruke info i en database i en annen

Anbefalte innlegg

Sitter og bygger opp en ganske stor og komplisert database med produkter for arbeidsgiveren min.

Det er mange hundre produkter med små, men likevel avgjørende forskjeller.

Alle produktene har nå blitt tildelt sin egen unike id, men nå gjenstår arbeidet med å få inn øvrig informasjon.

Et problem jeg raskt støter på er at jeg i alle tilfeller skal ha inn detaljert teknisk informasjon, som besøkende på websiden skal kunne få frem dersom de ønsker det.

Poenget er imidlertid at denne tekniske informasjonen i mange tilfeller er like på mange produkter, og dersom det blir fremtidige endringer ønsker jeg helst å få produkt-databasen til å plukke en enkelt rubrikk/felt fra en annen database, slik at denne altså blir enkel å erstatte for fremtiden.

Det jeg da tanker meg er at jeg i database.produkter har feltet "teknisk". Er det noen mulighet for å få dette feltet til å plukke ett bestemt felt (feltet "tekst") fra database.teknisk?

Produktsammensetningen er ekstremt komplisert, så å få den til å plukke dette i php ville medføre en hel haug ekstra sider å lage.

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan vel løses etter samme prinsippet som f.eks. ved en database over biler? Mange biler har samme type drivstoff, f.eks. - og da kan du legge dette i en egen tabell (som Eirik0 sier) som du plukker fra ved endring eller innlegging av et nytt produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...