<-Johannes-> Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er det mulig å bruke katoder fra sunbeam i vanlig stikkontakt? hva må jeg gjøre for å få til dette? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 En kald katode som er beregnet for PC bruker 12V. Grunnen til at man må bruke en inverter er for at kald katoden bruker høye spenninger. Det er ikke mulig å bare "plugge" den direkte inn i en stikkontakt, men du kan nok lage noe slik at det er mulig. Men hvordan du gjør det, vet jeg ikke. Kanskje en 230 til 12 volts adapter er mulig, don't know. Lenke til kommentar
<-Johannes-> Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Det er ikke mulig å bare "plugge" den direkte inn i en stikkontakt, men du kan nok lage noe slik at det er mulig. Men hvordan du gjør det, vet jeg ikke.Kanskje en 230 til 12 volts adapter er mulig, don't know. Det viste jeg da vettu, grunnen til at jeg la ut denne tråden var at jeg ville ha et svar, ikke at folk som ikke vet, poster et innlegg som ikke gir noe svar .. er ikke helt dum heller da.... Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er ikke mulig å bare "plugge" den direkte inn i en stikkontakt, men du kan nok lage noe slik at det er mulig. Men hvordan du gjør det, vet jeg ikke.Kanskje en 230 til 12 volts adapter er mulig, don't know. Det viste jeg da vettu, grunnen til at jeg la ut denne tråden var at jeg ville ha et svar, ikke at folk som ikke vet, poster et innlegg som ikke gir noe svar .. er ikke helt dum heller da.... Hmmm, ikke helt du, kanskje, men det ligner... Dersom du vet det som vedkommende svarte, så trengte du jo ikke spørre.... Du MÅ ha et 230 til 12v adapter! Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er ikke mulig å bare "plugge" den direkte inn i en stikkontakt, men du kan nok lage noe slik at det er mulig. Men hvordan du gjør det, vet jeg ikke.Kanskje en 230 til 12 volts adapter er mulig, don't know. Det viste jeg da vettu, grunnen til at jeg la ut denne tråden var at jeg ville ha et svar, ikke at folk som ikke vet, poster et innlegg som ikke gir noe svar .. er ikke helt dum heller da.... Hmmm, ikke helt du, kanskje, men det ligner... Dersom du vet det som vedkommende svarte, så trengte du jo ikke spørre.... Du MÅ ha et 230 til 12v adapter! Du må absolutt ikke ha 230-12 volts adapter, du må først finne ut hva den kalde katoden bruker f.eks 1000 volt vekselstrøm, så må du finne en transformator som transformere 230 -1000 om det er det den kalde katoden bruker. Det er lite vits og transformere ned til 12 volt så opp igjen til det den kalde katoden bruker. Tror ikke dette hjalp menmen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå