Specs Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Skal ha en nye maskin til å erstatte min gamle Duron 800 (ja noen av oss har fortsatt så gamle bokser stående og i aktiv bruk :!: ). Maskinen skal stå på et lite skrivebord i et hjørne av spisestua, og den ønskes å være stille og lite omfangsrik som mulig. Stille er dog kanskje et større krav enn størrelse, og jeg lurer derfor på om det jeg klarer å få en shuttle som kan dekke mine behov eller om jeg må opp i størrelse? Er det gitt at en Shuttle-boks med høy ytelse gir så mye varmeutvikling at støyen blir påtagelig? Ligger varmutviklingen og støyen i skjermkortet eller CPUen om dagen? Jeg vil ha en boks som ikke behøver oppgraderes med det første, så en CPU i øvre sjikt er et must. Er ikke en gamer, så 3D-ytelse er jeg ikke så veldig opptatt av. Jobber derimot med to skjermer. Så et godt dual skjermkort som kan holde følge med genrelle krav noen år, men ikke behøver være tilpasset spill. Maskinen vil stort sett bli brukt til film, musikk, vanlig netting og jobbing (koding). Noen forslag om hva jeg bør se meg om etter? (Vurderer faktisk å gå en helt annen vei, i retning den nye Mini Macen. Siden det allerede finnes en Windows jobb-laptop i hus. Men hverken laptop eller en evt Mni Mac dekker alle behov ...) Lenke til kommentar
Saet Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hadde vært litt greit og vite hvilket budsjett du jobber med. Men du kan jo kjøpe ett passivt kjølt skjermkort, sette inn SilenX vifter i PSU og en SilenX vifte i I.C.E Modulen. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 8 - 9.000 eks. skjerm Lenke til kommentar
Saet Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Seagate 200GB S-ATA 7200RPM - 1 050,00 AMD Athlon 64 3200+ Tray - 1 550,00 Shuttle SK83G barebone PC socket 754 - 2 875,00 NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern - 595,00 Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB - 1 995,00 Kingston HyperX 512MB 400MHz DDR - 1 250,00 Tot: 9 315,00 (inkl. mva.) Hos Netshop. Raskt laget... Mulig du vil bytte ut det skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå