Gå til innhold

Hva er dette med 939 Prosessoren ?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha meg en AMD 64 3500+ Winchester 939 Socket og som jeg har fått høre er det slik at en 939 prosessor kjører på noen av ram slotsene ..... Unfortuanly så har jeg 3 x 512 ram brikker og vil gjerne bruke 3 av dem selvfølgelig :D

Kan noen forklare hvorfor jeg burde kjøre på 1024 ram og ha 2 slots åpne , eller om det er best å bruke alle 3 ram brikkene ?

Ta deg din frihet til å gjerne forklare hva denne 939 prosessoren bruker disse 2 slottene til :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk annbefalning at jeg skulle ha de to slotsene åpne ... Og hvordan kan dual channel optimisere noe a ? forklar :D

Dual channel dobbler rett og slett den teoretiske minneytelsen, men for at dette skal fungere må minnebrikkene kjøre parvis, dvs 2 eller 4stk.

Lenke til kommentar
Nei han sa at jeg skulle ikke bruke 3 brikker og heller bruke 2 brikker for å få dual channel for å fungere.

Jeg har 3 x 512 Twinmos 3200 DDR Ram ..... Så jeg må kjøpe en til eller droppe den ene brikken for å få kjørt i dual channel ?

ja, det stemmer!

Lenke til kommentar

Dual channel funker ikke med tre minnebrikker. Dem må kjøre parvis 2 eller 4. Det ligger jo egentlig litt i navnet dual.

Jeg kjøpte rambrikker som kom i par og det var spesifisert at det var dual channel. Kanskje brikkene må være laget for dual channel liksom. virker slik, uten at jeg vet helt sikkert.

I en test så jeg at mer enn 1024 Ram ville i noen tilfeller senke ytelsen i forhold til kun 1024RAM. Så hold dere til 1024 sier nå jeg. Andre programmer som tunge tegneprogrammer osv..vil få bedre ytelse med mer ram, men ikke spill. 1024 er det optimale!

Lenke til kommentar
Dual channel funker ikke med tre minnebrikker. Dem må kjøre parvis 2 eller 4. Det ligger jo egentlig litt i navnet dual.

Jeg kjøpte rambrikker som kom i par og det var spesifisert at det var dual channel. Kanskje brikkene må være laget for dual channel liksom. virker slik, uten at jeg vet helt sikkert.

I en test så jeg at mer enn 1024 Ram ville i noen tilfeller senke ytelsen i forhold til kun 1024RAM. Så hold dere til 1024 sier nå jeg. Andre programmer som tunge tegneprogrammer osv..vil få bedre ytelse med mer ram, men ikke spill. 1024 er det optimale!

Kan også kjøre dual channel med to ulike rambrikker. Og det med at 1GB ram er det optimale tviler jeg sterkt på. Jeg vil påstå at 2GB ram er bedre enn 1GB, spesielt til bilde- og videoredigering samt nyere spill.

Lenke til kommentar

Dette er feil. Du kan fint kjøre DUal med 3rambrikker og dette fungerer meget bra. Jeg har kjørt dualchannel med 3rambrikker over en lengere periode uten problemer.

MEN..

For at dette skal fungere så må man ha 2stk SINGLESIDE rambrikker og 1stk DUALSIDE. Da fungerer dette fint.

Til trådstarter: Kjøp en ekstra 512brikke. Ram får du aldri nok av og det er greit til din neste datamaskin. Spørs om ikke PC3200 er for tregt da ,men det kommer ann på hvor ofte du oppgraderer(Har hatt mine rambrikker på 6hovedkort allerede og de er like fine som da de var nye).

EDIT: Trådstarter: DIne brikker er 98% sikker Dualside så det blir problemer med å kjøre Dualchannel med 3brikker for deg

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...