MrVilla Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei der. Jeg satt nettopp og diskuterte med en IT-tekniker her angående det kommende hjemmepc tilbudet (dersom det kommer da...). Jeg for min del håpet at man kunne velge en AMD winchester denne gangen da man har valgt Intel hver gang og synes at turen til AMD er kommet. Dessuten så liker jeg amd veldig godt og synes at de siste prossesorene yter meget bra. Ifølge IT-teknikeren så var det svært tvilsomt at dem ville velge AMD da det er noen programmer som visstnok ikke kjørte skikkelig på disse cpu'ene....! Hvilke programmer husket han ikke men han var skråsikker på at det var derfor dem (..les bedriften) kjøpte Intel. Mulig jeg er litt utdatert her men jeg kan ikke huske at det har vært noen programmer som er avhengig av intel prossesorer Noen som kan komme med innspill her om dette kan ha noe reell innvirkning? Jeg er klar over at Intel har HT som kanskje gjør den en smule raskere ved multitasking, men at noen programmer skal slite med å i det hele tatt starte synes jeg er merkelig.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Mener at det var tidligare noen prog. som brukte SSE/SSE2 instruks men nå har jo AMD implimentert disse i sine nyere CPUèr.. Endret 25. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Stemmer det jarmo sier. Husker jeg skulle installere Adobe Premiere som benytter seg av SSE/SSE2, og dette hadde prosessoren rett og slett ikke. Dette var jo også en gammel prosessor, så jeg regner med at de - som jarmo sier - har dette i nyere CPUer. Og det er jo snakk om nye datamaskiner i et slikt tilbud... Ser ut til at IT-teknikeren må oppdatere seg litt? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Som nevnt så var det winchester prossesoren som jeg ønsket skulle være med i tilbudet og den har jo ikke noe problemmer med dette. Å oppdatere IT-teknikeren er enkelt nok....verre er det å få dette inn i huet på gruppa som bestemmer men men....får bare vente og se hva som kommer..... Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 hvorfor ikek oppdater IT-teknikeren, og så be han oppdatere de som styrer.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Trur nok IT teknikeren trenger en oppdatering på markedet, virker som at han ikke følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå