Ueland Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Finnes det en bra wysiwyg html editor for linux? Jeg forsøker å konvertere meg over til Ubuntu og hittl liker jeg det meget bra, men akkurat nå savner jeg en "brukbar" wysiwyg editor for linux, som jeg ikke har funnet enda.. Nei OpenOffice sin er ikke god,... noen gode forslag? Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror Quanta har fått en wysiwyg-funksjon, men vet ikke om den er så stabil enda. Ellers er Abiword sin ganske OK, hvis det er mer ryddig kode enn OpenOffice du er ute etter. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror Quanta har fått en wysiwyg-funksjon, men vet ikke om den er så stabil enda.r. Den spyr ut x00 linjer med feilmeldinger i console hvertfall så den er nok ikke helt perfekt enda Den later forøvrig heller ikke til å være grafisk da det er klikk = kode og ikke klikk = wysiwyg abiword igjen later til å være for word`ish.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) NVU (Standalone versjon av Mozilla editor) BTW: Ekte webutviklere bruker ikke WYSIWYG. Lære deg å skriv kode Endret 25. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.nvu.com/ skal være brukbar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Tru meg, når du har lært deg XHTML Strict og CSS vil du aldri gå tilbake til WYSIWYG. Men kan jo skjønne at nokon vil bruke WYSIWYG... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) post fjernet Å holde seg til topic er fint.... Endret 25. januar 2005 av Ueland Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 nvu? Har ike brukt den så mye (når jeg først skal mekke en html-side, så mekker jeg html med bluefish) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nvu er ganske bra. Litt dårlige CSS-verktøy, though. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Nvu er ganske bra. Litt dårlige CSS-verktøy, though. Second that! Jeg fant aldri ut hvordan jeg skulle bruke det ordentlig, men så kan det hende det er fordi jeg ikke anstrengte meg så fryktelig heller, da... EDIT: ...men så er det to versjoner siden jeg sist prøvde, så det kan jo ha bedret seg (?) Endret 25. januar 2005 av meastp Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nvc var faktisk veldig bra. Et par tabeller, noen bilder, litt tekst; Ikke mye, men den besto w3c-validatoren med glans med en gang. Noe mer enn man kan si med Frontpage :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tru meg, når du har lært deg XHTML Strict og CSS vil du aldri gå tilbake til WYSIWYG. Men kan jo skjønne at nokon vil bruke WYSIWYG... Hvorfor strict ? Transitional er vel heller og anbefale første gang man skal lære seg dette ! Han trenger heller ikke lære seg xhtml med det første! xhtml har vel bare bedere støtte for xml f.eks. MEN, den delen med att han kan lære seg og kode selv er jeg enig i Så til trådstarter: Om dette høres interesangt ut ta deg en tur innom webdesign delen Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tru meg, når du har lært deg XHTML Strict og CSS vil du aldri gå tilbake til WYSIWYG. Men kan jo skjønne at nokon vil bruke WYSIWYG... Hvorfor strict ? Transitional er vel heller og anbefale første gang man skal lære seg dette ! Han trenger heller ikke lære seg xhtml med det første! xhtml har vel bare bedere støtte for xml f.eks. MEN, den delen med att han kan lære seg og kode selv er jeg enig i Så til trådstarter: Om dette høres interesangt ut ta deg en tur innom webdesign delen Jo. Og det er ikke det spor vanskelig å lære. XHTML Strict gir deg bedre vaner med en gang. Faktisk så anbefaler jeg å lese på w3schools.com om css og xhtml. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tru meg, når du har lært deg XHTML Strict og CSS vil du aldri gå tilbake til WYSIWYG. Men kan jo skjønne at nokon vil bruke WYSIWYG... Hvorfor strict ? Transitional er vel heller og anbefale første gang man skal lære seg dette ! Han trenger heller ikke lære seg xhtml med det første! xhtml har vel bare bedere støtte for xml f.eks. MEN, den delen med att han kan lære seg og kode selv er jeg enig i Så til trådstarter: Om dette høres interesangt ut ta deg en tur innom webdesign delen Jo. Og det er ikke det spor vanskelig å lære. XHTML Strict gir deg bedre vaner med en gang. Faktisk så anbefaler jeg å lese på w3schools.com om css og xhtml. Har du noen gode argumenter for aa laere seg strict foerst? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Strict er lagt opp til at man skiller innhold og presentasjon helt, åltså, alt av styling (slik som f.eks bakgrunnsfarge) skal i css. Det er ikke mer kronglete på noen måte, og man ser verdien når man har satt seg inn i det. http://www.w3schools.com/xhtml/xhtml_dtd.asp Står om de ulike her. www.csszengarden.com er også verdt å ta en titt på. Siden de bruker xhml strict, ligger hele designet i css. hele designet kan derfor endres ved bare å bytte css. Endret 26. januar 2005 av Nichotin Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Siden de bruker xhml strict, ligger hele designet i css. hele designet kan derfor endres ved bare å bytte css. Eneste forskjell mellom Transitional og Strict er bare at det er strengere krav til validering. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Strict krev jo at mykje vert definert i CSS, noko som gir gode vanar. Menmen, berre det validerar er eg nøgd. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Synd at ikke FCKEditor er portet til Linux - den virker ganske god. http://www.fckeditor.net Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Synd at ikke FCKEditor er portet til Linux - den virker ganske god.http://www.fckeditor.net Hva mener du? Alt man trenger er en webserver. Må si at FCK er det beste jeg noen gang har vært borti når det gjelder webbaserte htmleditorer, på jobb så har vi portet den til alle CMS systemene vi bruker og kundene er kjempefornøyd. På høyde med de beste "vanlige" editorer. Endret 27. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Synd at ikke FCKEditor er portet til Linux - den virker ganske god.http://www.fckeditor.net Hva mener du? Alt man trenger er en webserver. Høh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå