TonyStark Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har en disk (Seagate Barracuda 7200.7 200GB) som jeg har brukt i en PowerMac G4. Fikk den for en uke siden, og fra dag én har jeg kun kunnet bruke 127 GB. Har også prøvd å sette den i en PC, og fikk kun mulighet til å formatere med 127 GB. Er det noen som kjenner til dette problemet? Kan det være at f.eks. en av platene ikke fungerer? Burde jeg sende tilbake til leverandør? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Dette er et velkjent problem som egentlig ikke er et problem i det hele tatt, og derfor er det beskrevet HER, øverst i "Lagringsmedier". Det kan alltids lønne seg å lese sticky først, altså slike tråder som ligger øverst i en kategori. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) *slettet* EDIT: Skjønte det nåh... Endret 25. januar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Takk. Jeg har ikke så mye peil på Mac og OS X, men antar nå at de samme problemene gjelder her som for PC/Windows mht. diskstørrelse. Skal sjekke opp specs på denne, og se om jeg får fixa det. Endret 25. januar 2005 av TonyStark Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg monterte en 200GB Western Digital i min fars G4 PowerMac. For å gjøre en lang historie kort, endte det med å putte harddisken i et eksternt Firewwire/USB-kabinett. G4-hovedkortet støttet ikke så stor disk, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har en disk (Seagate Barracuda 7200.7 200GB) som jeg har brukt i en PowerMac G4. Fikk den for en uke siden, og fra dag én har jeg kun kunnet bruke 127 GB. Har også prøvd å sette den i en PC, og fikk kun mulighet til å formatere med 127 GB. Er det noen som kjenner til dette problemet? Kan det være at f.eks. en av platene ikke fungerer? Burde jeg sende tilbake til leverandør? Før du poster les altid sticky postene og se om det er noen svar på det du lurer på der. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Okay, kan visstnok ordne det på G4'en ved å kjøpe en PCI IDE kontroller som støtter ATA-6, men spørs om jeg gidder å styre med det. Mer aktuelt å gjøre som deg Playmofetish, må se det an litt. Takk for svar. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Har en disk (Seagate Barracuda 7200.7 200GB) som jeg har brukt i en PowerMac G4. Fikk den for en uke siden, og fra dag én har jeg kun kunnet bruke 127 GB. Har også prøvd å sette den i en PC, og fikk kun mulighet til å formatere med 127 GB. Er det noen som kjenner til dette problemet? Kan det være at f.eks. en av platene ikke fungerer? Burde jeg sende tilbake til leverandør? Før du poster les altid sticky postene og se om det er noen svar på det du lurer på der. Du burde lese posten nøyere heter det... Og spesielt tittlene til sticy`en... Annonsering: Manglende harddiskplass og diskrelatert ting i Win = Windows Mens trådstarter her snakker om Mac...... Edit: Tråden burde faktisk vært i Amac forumet... Endret 25. januar 2005 av Caddy Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg må bare beklage at det ikke står Windows, men emnefeltet er altså for kort. Jeg håpet at det skulle være noenlunde intuitivt å forstå at Win betyr Windows. Og som det skrives her, den tråden hjelper ikke TonyStark med å få disken opp og gå i OSX. Du kan bruke tråden til å få disken skikkelig partisjonert i Windows (og på den måten få bekreftet at det ikke er noe galt med den), men det nytter vel egentlig lite iom at du vil ha den kjørende under OSX. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Flyttes til Mac-sykehuset Sidan dette er eit mac-problem og ikkje den velkjente windows-problematikken. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Til å begynne med må vi vite hva slags PowerMac det er vi snakker om. Så skal vi se om det er noe håp for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå