Hykler Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Mosquito litt over 10 mb Quicktime (høyreklikk, save target as) ...er en snutt jeg laget for snart et halvt år siden, tenkte jeg kunne vise den her. Det er meningen den skal være "lo-fi". Spesielt hører man kamerastøy fra mitt slitne Sony kamera. Og det er ganske tydelig at det ikke er noen bak kamera som finner den rette vinkelen og komposisjonen. Jeg har vurdert å "pynte" på snutten med reine lyder osv, men da blir det jo et helt annet verk... eller? www.hykler.com Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Bra laget, men kamerastøyen tok knekken på meg. Fikk vondt i ørene. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Imponerende mygg. Regner med at det egentlig bare var effektene som var i fokus her og det var artig. Hvordan fikk du til myggen? Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Stilig lite snutt det der, men den kamerastøyen fikk jeg vondt i hodet av. Jeg synes du kan legge på nye lyder med en mikrofon. Det er tross alt ikke noe lyder som ikke kan erstattes. Hvordan fikk du til den myggen? Har du fått tak i en du har satt inn i studio med blåskjerm? Det virker for meg litt unaturlig... Lenke til kommentar
Hykler Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jepp, kameramic'en blir værre og værre. Det er akkurat som om kamera liksom ikke skal tåle å gå i bakken i ny og ne I tillegg har jeg en ekstern kondensator mic, den er ødelagt den også Myggen er masket ut i After Effects, mer eller mindre frame for frame. Og så er det vel en pingpong loop på den for at klippet skal virke lengre. Deretter animerte jeg myggen til å passe hodebevegelsene. Det ble ikke perfekt men jeg gadd ikke mer. Her brukte jeg både motion tracking og keyframing for hånd (mest det siste). Og så litt fargejustering til slutt , pluss et extra layer for å lage en falsk skygge av myggen. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Myggen er masket ut i After Effects, mer eller mindre frame for frame. Og så er det vel en pingpong loop på den for at klippet skal virke lengre. Deretter animerte jeg myggen til å passe hodebevegelsene. Det ble ikke perfekt men jeg gadd ikke mer. Her brukte jeg både motion tracking og keyframing for hånd (mest det siste). Og så litt fargejustering til slutt , pluss et extra layer for å lage en falsk skygge av myggen. Hehe... Det var jo faktisk omtrent på den måten at jeg fikk vikingene i Invasjonen av Lindisfarne Kloster til å gå forbi den falske brannen. Skaff deg en ekstern mikrofon sånn som meg, også kan du jo prøve å erstatte lydene med det. Kamerastøyen hos deg var fryktelig intens... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 pluss et extra layer for å lage en falsk skygge av myggen. Skygge gjør ofte susen Lenke til kommentar
zirk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Syns den var ganske artig laget. Jeg ville nok kuttet ned noen av klippene så den ble kortere, men alt i alt sikkert artig å bli ferdig med (maskering i seg selv er ikke så gøy Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Den var feit. Myggen var jo konge, ser du har litt peil Keep it up Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Dette var meget stilig, ja. Ble litt overraska når den svære myggen kom oppå hodet. Jeg tror jeg kanskje ville lagt på en lo-fi låt for å skape stemning. Eller bare testa ut åssen det hadde funka. Meget bra. Lenke til kommentar
Vrengthøne Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 jepp var stilige greier dette. en ting som ikke stemte helt her var når en fikk nærbilde av myggen. ser mer ut som om den sitter på en arm eller noe og suger, enn at den stitter i hue.... ellers bra jobba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå