Gå til innhold

Film: Mosquito - et selvportrett

Anbefalte innlegg

Mosquito

litt over 10 mb

Quicktime

(høyreklikk, save target as)

...er en snutt jeg laget for snart et halvt år siden, tenkte jeg kunne vise den her. Det er meningen den skal være "lo-fi". Spesielt hører man kamerastøy fra mitt slitne Sony kamera. Og det er ganske tydelig at det ikke er noen bak kamera som finner den rette vinkelen og komposisjonen.

Jeg har vurdert å "pynte" på snutten med reine lyder osv, men da blir det jo et helt annet verk... eller? :hmm:

www.hykler.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig lite snutt det der, men den kamerastøyen fikk jeg vondt i hodet av. Jeg synes du kan legge på nye lyder med en mikrofon. Det er tross alt ikke noe lyder som ikke kan erstattes.

Hvordan fikk du til den myggen? Har du fått tak i en du har satt inn i studio med blåskjerm? Det virker for meg litt unaturlig... :hmm:

Lenke til kommentar

Jepp, kameramic'en blir værre og værre. Det er akkurat som om kamera liksom ikke skal tåle å gå i bakken i ny og ne :thumbdown:

I tillegg har jeg en ekstern kondensator mic, den er ødelagt den også :cry:

Myggen er masket ut i After Effects, mer eller mindre frame for frame. Og så er det vel en pingpong loop på den for at klippet skal virke lengre. Deretter animerte jeg myggen til å passe hodebevegelsene. Det ble ikke perfekt men jeg gadd ikke mer. Her brukte jeg både motion tracking og keyframing for hånd (mest det siste).

Og så litt fargejustering til slutt

, pluss et extra layer for å lage en falsk skygge av myggen.

Lenke til kommentar
Myggen er masket ut i After Effects, mer eller mindre frame for frame. Og så er det vel en pingpong loop på den for at klippet skal virke lengre. Deretter animerte jeg myggen til å passe hodebevegelsene. Det ble ikke perfekt men jeg gadd ikke mer. Her brukte jeg både motion tracking og keyframing for hånd (mest det siste).

Og så litt fargejustering til slutt

, pluss et extra layer for å lage en falsk skygge av myggen.

Hehe... Det var jo faktisk omtrent på den måten at jeg fikk vikingene i Invasjonen av Lindisfarne Kloster til å gå forbi den falske brannen.

Skaff deg en ekstern mikrofon sånn som meg, også kan du jo prøve å erstatte lydene med det. Kamerastøyen hos deg var fryktelig intens...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...