Gå til innhold

endre volt på ramm

galaxee

Anbefalte innlegg

Åssen overklokker man ram? såg i bios, der stod det 2.66v under DDR, Kan eg sette opp den? hoved-kortet kjører ikke dual,(abit kd7a så har ikke støtte for det!

rammen er 2x512 MB PC3200 DDR Twinmos

kor mye kan eg sette opp? har ingen kjøling på rammen utenom 3 vifter som blåser for fult inni karbinettet! ryker garantien over 2.66v?

Voltage Values

CPU Core 1.63 V

+3.3 V 3.33 V

+5 V 5.05 V

+12 V 11.86 V

+5 V Standby 4.99 V

VBAT Battery 2.96 V

"DIMM 2.66 V" (minne)

AGP 1.54 V

kan ikke overklokke cpu, så kan ikke stille på fsb pga temp!

tror den viser feil , for den bytter av Motherboard og cpu

Temperatures

Motherboard 53 °C (127 °F) Denne øker med bruk av cpu, så tror dette er cpu temp

CPU 43 °C (109 °F) hovedkort?

Har 1 spørsmål til:

Når eg kobler ut Psu/strømmen , sletter klokka seg! og bios tilbakestiller seg (iriterende for trial programmene) pcen viser "+5 V Standby 4.99 V" på batteriet! :roll:

Dette skjedde etter "clear CMOS" med jumper , tror eg glemte å ta ut batteriet, så kan det være det? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å overklokke ram så må du fsb klokke pcen din. eller sette ned timingsene..... i bios. Ofte velger du manuelt konfig av rammen eller noe sånt

med orginal volt så får jeg 2,5-3-3-6 og 224mhz(effektift 448mhz) men har ikke peiling vist du øker volten til 2.7, kansje du kan stille timingsene enda ned. Men noe over 2,85 er IKKE lurt når det gjeller Twinmos... dette er i en Shuttle med 2 vifter som blåser igjennom den... og til det siste spm.... se om clear CMOS står feil... At du har glemt og sette den tilbake..

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...