Gå til innhold

Salg av HK og minne, pris?


Anbefalte innlegg

Har fått meg ASUS A8N SLI DELUXE og 1GB Corsair PC4400 CL2,5-4-4-8, dette er brukt siden lørdag. Hvor mye kan eg selga det for ? Benytter meg kanskje av angreretten, men det blir kanskje mer stress enn å selge det på bruktmarkedet.

Lure derfor på kor mye eg kan kreve for detta.

 

Mvh

 

Paul

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får mer for det ved å benytte angreretten. Du vil ikke få nypris av dette om du selger det på bruktmarkedet. Brukt er brukt :)

 

Jeg hadde garantert brukt angreretten min, ikke noe stress det. Du fikk vel med et skjema å fylle ut? Ta kontakt med butikken du kjøpte det, si at du vil bruke angreretten din, du taper porto.

 

Men du får i det minste "nypris" tilbake for utstyret.

Lenke til kommentar

Kan ikkje se at eg fekk me noe angrerett skjema, men eg fekk sendt med en pdf fil om angreretten når eg fekk ordrebekreftelse per mail. Men på "min side" på kompett ( der eg kjøpte det ) står det en knapp som eg kan trykke på som heter "benytt angrerett"

Er det bare til å trykke på denne ?

Lenke til kommentar
vel vis du har brukt det i en uke så vet jeg ikke helt om du får angre! :no:

 

Skal være som nytt når du leverer det tilbake, å når en ting er montert å brukt i en uke så er det ikke som nytt dessverre...

Dette er 100% feil.

 

Du har angrerett om du har brukt varen i 13 dager om du vil. Du har 14 dagers full returrett etter kjøpsloven, selv om varen er brukt.

 

Kravet er at du leverer det tilbake i tilnærmet lik stand som når du mottok det. Dvs at alt av drivere/kabler etc skal følge med.

 

Til trådstarter:

 

Nå har ikke jeg brukt det nye angrerettsystemet til komplett, men det skal være så enkelt som du sier. Bare å trykke på en knapp, så må du sannsynligvis legge til ordrenummer etc slik at de kan genere et angrenummer til deg.

 

Ang. skjema, du må printe ut PDF fila du fikk vedlagt når du kjøpte og fylle det ut så godt som mulig.

 

Er du i tvil på hvordan dette skal gjøres, så for all del ta kontakt med komplett.no sin kundesupport, de hjelper deg nok der :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er 100% feil.

 

Du har angrerett om du har brukt varen i 13 dager om du vil. Du har 14 dagers full returrett etter kjøpsloven, selv om varen er brukt.

 

Kravet er at du leverer det tilbake i tilnærmet lik stand som når du mottok det. Dvs at alt av drivere/kabler etc skal følge med.

 

Til trådstarter:

 

Nå har ikke jeg brukt det nye angrerettsystemet til komplett, men det skal være så enkelt som du sier. Bare å trykke på en knapp, så må du sannsynligvis legge til ordrenummer etc slik at de kan genere et angrenummer til deg.

 

Ang. skjema, du må printe ut PDF fila du fikk vedlagt når du kjøpte og fylle det ut så godt som mulig.

 

Er du i tvil på hvordan dette skal gjøres, så for all del ta kontakt med komplett.no sin kundesupport, de hjelper deg nok der thumbup.gif

 

 

Ok jeg bøyer meg i støvet når det gjelder det der...

Bare sånn jeg har forstått det å syntes egentlig det hørtes logisk ut da de kan jo ikke selge videre en ting som har noen form for merker på seg etter slitasje osv!

Men men du vet vel best...

Lenke til kommentar
Dette er 100% feil.

 

Du har angrerett om du har brukt varen i 13 dager om du vil. Du har 14 dagers full returrett etter kjøpsloven, selv om varen er brukt.

 

Kravet er at du leverer det tilbake i tilnærmet lik stand som når du mottok det. Dvs at alt av drivere/kabler etc skal følge med.

 

Til trådstarter:

 

Nå har ikke jeg brukt det nye angrerettsystemet til komplett, men det skal være så enkelt som du sier. Bare å trykke på en knapp, så må du sannsynligvis legge til ordrenummer etc slik at de kan genere et angrenummer til deg.

 

Ang. skjema, du må printe ut PDF fila du fikk vedlagt når du kjøpte og fylle det ut så godt som mulig.

 

Er du i tvil på hvordan dette skal gjøres, så for all del ta kontakt med komplett.no sin kundesupport, de hjelper deg nok der thumbup.gif

 

 

Ok jeg bøyer meg i støvet når det gjelder det der...

Bare sånn jeg har forstått det å syntes egentlig det hørtes logisk ut da de kan jo ikke selge videre en ting som har noen form for merker på seg etter slitasje osv!

Men men du vet vel best...

Jeg vet absolutt ikke best :)

 

Men de selger heller ikke denne varen til full pris. Denne blir lagt under "demo" avdelingen til komplet.no til en redusert pris.

 

Nettbutikken taper noen kroner, men andre kan da nyte godt av en "lavere" pris på en så og si ubrukt vare :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet angående et par RAM-brikker. Disse var åpnet og brukt, hvorpå damen fra forbrukerrådet mente dette skulle gå på angreretten, bare så lenge nettbutikken kan selge varen SOM NY igjen, altså ikke tape noe på det. Da er det helt opp til hver enkelt butikk å vurdere dette i mine øyne. Det er ihvertfall slik jeg har forstått det av diverse angrerettslov-utdrag, og fra kontakten med forbrukerrådet.

Skal de ta imot varen, selge en brukt vare som ny, eller skal de tape 50,- 100,- 150,- på å selge varen som demovare?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...