phun-ky Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) har denne koden: #header { width:770px; margin:0px auto; text-align:left; padding:10px; border:1px solid #fecc6f; background-color:#e63300; color:#fecc6f; } #header a:link{ color:#fecc6f; } jeg prøver å få en link i en div til å opptre annerledes enn det som er oppgitt globalt. det funker ikke med denne koden, noen som har peiling på dette? Endret 25. januar 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Skal funke der der.. Har du et eksempel hvor det ikke funker? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hvis HTML-koden din f.eks. ser slik ut så skal det fungere. <div id="header"><a href="#" title="Beskrivelse">Link></a></div> Edit. Oi ... Endret 25. januar 2005 av Waldmeister Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 har vel trykket på linken allerede, da må man bruke visited(tror jeg) ellers så kan du vel style alle ved å droppe psudo attributten(tror jeg, igjen) men da får du jo ingen effekt når du holder musa over osv... Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) http://design.phun-ky.net/ <- sjekk der endret til: #header { width:770px; margin:0px auto; text-align:left; padding:10px; border:1px solid #fecc6f; background-color:#e63300; color:#fecc6f; } #header a:link, a:visited{ color:#fecc6f; } men da blir alle linker UTENFOR headeren også berørt av det.. dvs at jeg får "visited" fargen på alle andre linker også.. dvs, footeren.. Endret 25. januar 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 #header a:link, #header a:visited { color:#fecc6f; } eller bare #header a { color:#fecc6f; } Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 er ikke active fin å ha med i den regla? ellers vil vel linken få uventet farge mens den nye siden loades? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Nei, ikke hvis man bare bruker a, uten pseudo-klasse (heter det egentlig det? Uansett, det etter en «:» ). Da blir det definert verdi for alle «states» av a-elementet, og dermed er ikke :active nødvendig å ha med Edit: en liten leif Endret 25. januar 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 DET visste jeg, men den første kode snutten til polekætt har ikke med active, den jeg refererte til. *tror det heter pseudo :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå