Peder82 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har sikkert mye mer baklys en deg darapa men synes ikke det er plagsomt. Men angående døde pixler, hvordan ser jeg det? skjermen ser helt fin ut, men har hørt om program som kan hjelpe å finne dem. 5587521[/snapback] Vil anbefale deg å ikke forsøke finne dem. Når du først vet hvor de er så starter du konstant å legge merke til dem. Hvis du ikke ser noen er jo alt bare bra! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har sikkert mye mer baklys en deg darapa men synes ikke det er plagsomt. Men angående døde pixler, hvordan ser jeg det? skjermen ser helt fin ut, men har hørt om program som kan hjelpe å finne dem. 5587521[/snapback] Vil anbefale deg å ikke forsøke finne dem. Når du først vet hvor de er så starter du konstant å legge merke til dem. Hvis du ikke ser noen er jo alt bare bra! 5632360[/snapback] helt enig.. har heller ikke orket å lete etter noen.. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 litt baklys nede i venstre hjørne , men ikke plagsomt mye. fornøyd med skjermen, meget bra til det aller meste. også til hdtv! Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er veldig klar over hvor baklyset er, og hvor mye det er, men klarer bare ikke å bry meg Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vil anbefale deg å ikke forsøke finne dem. Når du først vet hvor de er så starter du konstant å legge merke til dem. Hvis du ikke ser noen er jo alt bare bra! 5632360[/snapback] Tja... på skjermer med såpass høy oppløsning er det rimelig vanskelig å se de, hvis ikke de er ekstreme. Jeg har to døde piksler på den ene skjermen min, men de er komplett umulig å se med mindre jeg setter på en sort bakgrunn, og beveger med nærmere enn 10cm. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har en lysende blå, sees bare på totalt svart bakgrunn. + en rad med døde pixler helte ute på høgrekanten. Legger ikke merke til de i vanlig bruk, så da går det fint. Pixlene er også ganske små, så da går det fint. Værre med en lysende grønn eller blå på en 19" med 1280*1024 oppløsning. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Pixlene er også ganske små, så da går det fint. Værre med en lysende grønn eller blå på en 19" med 1280*1024 oppløsning. 5633556[/snapback] Eller begge deler: Kunne se de på 5 meters avstand hvis jeg hadde sort bakgrunn. Grønn er vel muligens den værste fargen? (den lyste i alle fall mye verre enn den blåe) (PS: dette var altså på en 19" med 1280x1024 - IKKE Dell'en. Mobilkameraet dette bildet var tatt med hadde nok ikke en gang klart å snappe opp de døde pikslene på FPW2005'en min.) Endret 20. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
eternal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 det der var jo diskotek, lufifaks. hadde glatt levert den tilbake. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Heisan! Jeg har nettopp kommet hjem fra jobb og med meg har jeg ett tilbud fra en hjemme-pc leverandør til firmaet jeg jobber i. Jeg har allerede bestemt meg for den største pakkeløsningen som er: Dell Dimension 9150 med en oppgradering til i hvertfall 20" skjerm (Dell 2005FPW) og kanskje tilogmed 24". Jeg fikk desverre ikke mysa på prislista fordi det siste personalsjefen gjorde før hun gikk hjem var å sende mailen til de ansatte. Så nå må jeg vente til i morgen før jeg vet om jeg kan (selvsagt KAN jeg!!) gå for 24" eller om jeg må begrense meg til futtige 20"... (Skrekk og gru) Jeg skal i tillegg ha med fargeskriver og digital speilrefleks så det blir en balansegang mellom må-ha og kjekt-å-ha. Fornuft og følelser lissom. Uansett, poenget mitt var at det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å søke på nettet etter tester av 2005 og jeg ser jo at både HW og DinSide Data gir denne toppkarakter så valget er i bunn og grunn enkelt. Jeg hadde bare masse moro av å lese denne tråden. Og jeg har det på samme måten som dere, kan ikke vente til jeg har herligheten i hus. Øksa overtar dermed nåværende pc (Asus P4C800) med tilhørende Synchmaster 960BF som forøvrig ikke er noen direkte møkkaskjerm heller. 6ms respons og mektig lystyrke, men deverrre ikke wide og bare 19 ynkelige tommer. Så nå bli hun sikkert glad der hun sitter med sin 5 år gamle Aopen skranglekasse/hyleboks med P3 cpu... Dæven, jeg kom på at jeg har jo no gammal dynamitt liggene og skrangle i en eller annen skuff, jeg visste jeg fikk bruk for den en dag! PS! Noen som er interessert i en 19" Sony Trinitron CRT? Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Tja, kanskje en 19" Sony Trinitron hadde gjort seg, sitter med 17 selv nå Lenke til kommentar
kris--- Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hatt skjermen i noen måneder nå, og er fortsatt så sinnsykt fornøyd! Men: Har hatt god bruk for pivot-funksjonen, det er kjekt i Word osv.. Men innimellom har jeg fått feilmelding når jeg ber ATI-Tray Tools om å pivotere, som bare sier "Error setting rotation mode!". Men det har alltid fungert ved andre forsøk. Nå derimot, fungerer det ikke lengre. Får den feilmeldingen hver gang. Noen som vet hva som kan være feilkilden, og hva jeg evt. kan gjøre? Har et ATI Radeon 9800pro 128mb skjermkort.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Fikk skjermen min igår, men det med baklys problemet har nå begynt å irritere meg litt, spesielt ved film. Har problemet nederst venstre hjørne og oppe høyrehjørne. Noen som vet om dette kan fikses? Eller er dette en defekt skjerm? 5496094[/snapback] Jeg ringte Dell og forklarte problemet, 3 dager etterpå kom det en blid mann på døra med en ny skjerm til meg. Uten baklys. 5498301[/snapback] Lurte litt på om det er noen andre som har kontaktet Dell support ang. baklys problemet og fått noe særlig hjelp? I mitt tilfelle har jeg nå ventet på svar fra Dell i 1mnd uten at noen ringer eller sender mail. Har og tidligere ringt til Dell og snakket med to svenske idioter som heter Edis og Niklas, begge har lovet å gi tilbakesvar, men nå legger de bare på når de hører baklys problemet med skjermen. Dette irriterer meg noe sinnsykt at jeg tar dette videre med forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei igjen! Da ble det (desverre) bare 20-tommer'n, så nå er det 4-5 ukers ventetid før herligheten innfinner seg. Angående dette med døde pixler, jeg mener å ha lest at man kan "massere" i gang disse? Noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det går an å prøve, men du har ingen garanti for at det faktisk funker. Men bedre å prøve enn ikke å prøve Dessuten er døde pixler bedre enn lysende pixler Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Vel, Dell-mannen er på vei over til meg med en ny skjerm... FOR ett baklys! Hvis jeg har svart bakgrunn er den nesten grå i alle ytterpunktene på skjermen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Såpass ille og ja Er dette et generelt problem på dell-skjermene eller? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Såpass ille og ja Er dette et generelt problem på dell-skjermene eller? 5669901[/snapback] Det kan virke sånn... Jeg lurer på om jeg skal ringe og få 24"'ern istedet. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei igjen! Er ikke dette justerbart da? Mulig det er nevnt tidligere i tråden men... Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Baklys er vel ikke justerbart, men lysstyrken er vel det Lenke til kommentar
kris--- Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nei, baklys er det vanskelig å bli kvitt ja. En del som har opplevd det tidligere her, men like mange (inkl. meg) har fått en helt fin en uten særlig merkbart baklys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå