Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Har fått en sånn skjerm på kontoret nå, og den skal brukes tol en laptop.

Men, når jeg har svart på hvittt kommer det en "skygge" til høyre for tekst/streker etc.

 

Den er rimelig irriterende:s

 

Laptoppen har samme oppløsning på den innebygde skjermen, så den klarer det glatt. Bruker vga....er det det som gjør at teksten blir litt sånn "uggen"?

 

Trodde lissom ikke det blei så rævva:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en sånn skjerm på kontoret nå, og den skal brukes tol en laptop.

Men, når jeg har svart på hvittt kommer det en "skygge" til høyre for tekst/streker etc.

 

Den er rimelig irriterende:s

 

Laptoppen har samme oppløsning på den innebygde skjermen, så den klarer det glatt. Bruker vga....er det det som gjør at teksten blir litt sånn "uggen"?

 

Trodde lissom ikke det blei så rævva:(

5314577[/snapback]

 

 

Hmmm...hodet mitt som sikkert henger litt igjen, kaller det bare vga kabel jeg...men har kobla til skjermen med D-SUB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Hva skal jeg vaske skjermen med?

5323074[/snapback]

 

Selve LCD-panelet blir som nytt hvis du finner en mikrofiberklut.

Fukt den, vri opp og tørk forsiktig over. Dette fjerner lett fingeravtrykk og støv osv.

Bruk en tørr mikrofiberklut til å tørke over etterpå. Du trenger ikke noe mer fancy enn slike til 10kr stykket.

 

Det viktigste er å passe på at det ikke er så mye vann i kluten at det begynner å renne.

Lenke til kommentar
Har fått en sånn skjerm på kontoret nå, og den skal brukes tol en laptop.

Men, når jeg har svart på hvittt kommer det en "skygge" til høyre for tekst/streker etc.

 

Den er rimelig irriterende:s

 

Laptoppen har samme oppløsning på den innebygde skjermen, så den klarer det glatt. Bruker vga....er det det som gjør at teksten blir litt sånn "uggen"?

 

Trodde lissom ikke det blei så rævva:(

5314577[/snapback]

 

 

Hmmm...hodet mitt som sikkert henger litt igjen, kaller det bare vga kabel jeg...men har kobla til skjermen med D-SUB

5323277[/snapback]

Du må jo ikke finne på og bruke D-sub kabel! hehe

 

Oppløsing blir ikke noe serlig med dette da!

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en vanlig vga kabel og ikke dvi kabel (fordi du antakeligvis er nødt til det), vil du få slike streker, siden signalet må konverteres fra analogt til digitalt. Dessuten er LCD er mindre tilgivende når det gjelder "unøyaktigheter" enn CRT er. På laptopen jeg har, er det kun VGA utgang, dermed hvis jeg kobler den til en LCD skjerm vil det komme streker. Prøv med en maskin som har DVI, så vil du se at strekene forsvinne.

Lenke til kommentar

Jeg skulle akkurat til å skrive en "bekymringspost" her ang. min 2005FPW - I spill som WoW og CS:S ser jeg (med mangel på bedre ord) "flinching" på skjermen. Små horisontale flimrer, først tenkte jeg "'æsj skjermen er drit" men så prøvde jeg med min gamle 19" CRT skjerm, samme her.

 

Jeg har prøvd å sette ned oppløsningen, min det er det samme.

Dette er veldig irriterende faktisk.

 

Test for dere selv: http://www.prad.de/en/monitore/ghosting2.html

 

- Små blink liksom, midt i den røde boksen, etterhvert som den beveger seg. De er helt sporadiske og de tar sted tilfeldig.

 

Jeg bruker seff DVI kabelen (det har ingenting å si hvilken ende som er i pcen og hvilken som er i skjermen vel? :p) og sitter med Radeon x800XTPE. Så det skal ikke stå på skjermkortet her.

 

Bruker de siste driverene til ATI 5.13 -

 

Noen gode råd?

 

:)

 

Edit: For meg virker det som driverene spiller meg et puss.. Jeg skal prøve å avinstallere alt av driveropphav og prøve en og en driver.

 

Edit 2: BTW: Hvordan får jeg USB portene på skjermen til å fungere? :)

Endret av Rash
Lenke til kommentar
Jeg skulle akkurat til å skrive en "bekymringspost" her ang. min 2005FPW - I spill som WoW og CS:S ser jeg (med mangel på bedre ord) "flinching" på skjermen. Små horisontale flimrer, først tenkte jeg "'æsj skjermen er drit" men så prøvde jeg med min gamle 19" CRT skjerm, samme her.

 

Jeg har prøvd å sette ned oppløsningen, min det er det samme.

Dette er veldig irriterende faktisk.

 

Test for dere selv: http://www.prad.de/en/monitore/ghosting2.html

 

- Små blink liksom, midt i den røde boksen, etterhvert som den beveger seg. De er helt sporadiske og de tar sted tilfeldig.

 

Jeg bruker seff DVI kabelen (det har ingenting å si hvilken ende som er i pcen og hvilken som er i skjermen vel? :p)  og sitter med Radeon x800XTPE. Så det skal ikke stå på skjermkortet her.

 

Bruker de siste driverene til ATI 5.13 -

 

Noen gode råd?

 

:)

 

Edit: For meg virker det som driverene spiller meg et puss.. Jeg skal prøve å avinstallere alt av driveropphav og prøve en og en driver.

 

Edit 2: BTW: Hvordan får jeg USB portene på skjermen til å fungere? :)

5405230[/snapback]

 

Du kobler skjermen til pc'en med usb-kabelen som fulgte med, og da skal usb portene funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...