Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

har et lite problem med skjermen min nå.

all tekst "midt på skjermen er noe uklar, "ufokusert". På begge sidene av skjermen er teksten helt bra, men over hele "midtrabatten" så er all tekst litt uklar. ikke noe stort problem men du legger merke til det.

 

Er det noe med innstillinger?

 

har ikke justert noe på instillinger på skjermen hittil, (bare lyststyrken/kontrast)

men så plutselig her en dag så var plutselig teksten blitt uklar midt på skjermen.

 

 

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvaslags skjermkort har du?

Bruker du VGA-kabel? Den som fulgte med?

 

Jeg bruker nå et AIW 9800-kort med DVI. Har benyttet meg av denne skjermen til å installere og feilsøke på to andre maskiner, begge med VGA-kabel. Den ene maskinen har innebygget GF4MX og jeg merket at noe var litt ute av fokus. Den andre, med et GF2MX var rimelig uklart. Vil tro at skjermkortet ditt ikke klarer å gi klare nok signaler over VGA-kabelen med så høy oppløsning (Her må noen rette meg: men høyere oppløsning er jo også høyre scannefrekvens, og høyere frekvenser krever bedre signalkilder og -kabler)

Lenke til kommentar

Har sapphire ati 9200 128mb, og bruker vga-kabel. kjører på max oppløsning 1680x1050, .

Prøvde nå med 1200x700 (ca) oppløsning og da var teksten bra over hele skjermen. prøvde også med 1200x1000 (ca) og da var også teksten litt uklar midt på skjermen.

 

Så da er det vga-kabelen/skjermkortet som ikke helt greier å henge med?

 

Men de første 2-3 ukene så var teksten helt fin over hele skjermen, er først nå de siste dagene at teksten har blitt uklar. hvorfor det?

Lenke til kommentar

Vett ikke noe om problemet ditt krbalto :( Beklager...

 

Men det jeg lurer på å hva slags skjermkort som blir brukt på de forskjellige 2005fpw skjermen rundt forbi? Jeg har et geforce 6800glh kort. Tror det kan bli litt svakt i forholl til oppløsningen av og til, vurdere å kjøpe meg et 7800 eller hva det heter, eller vente til etter jul å se hva slags kort som kommer. Cpuen er forøvrigt amd 3500 og jeg har 1gb supre twinmos brikker :)

Lenke til kommentar

Du har jo masse å gå på! Jeg benytter meg av et 9800-kort overklokket til minst XT-hastighet. Og det holder i massevis. OK, selvfølgelig kan jeg ikke spille de nyeste spillene i native, men det holder i massevis med 1280x800-størrelse. Og noen spill vil heller ikke gi annet enn 4:3-oppløsning, så da er man jo kvitt uansett. Og jeg har en XP-M på 2500 MHz og 1024 MB RAM. Holder til ok spilling, men sparer til nytt oppsett med dobbeltkjerne og mulighet for Crossfire ;)

Lenke til kommentar

krbalto

 

Dagens skjermkort skal være mer enn gode nok for å takle en oppløsning på 1680 x 1050. Tror ikke det er det som er feil her. Snakker da om skjermoppløsningen på skrivebordet og ikke i spill...

 

Mulig kabelen er jalla, men du sier det har vært bra tidligere så da tror jeg vi kan eliminere den som kilde til problemet ditt også.

 

Har du forsøkt å tatt auto justeringen på skjermen og sett om det blir bedre da?

 

Har selv et 6600GT kort (AGP) bruker DVI og har null problemer.

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Noen forslag til nytt skjermkort? Et rimelig kort 700-1300.-

Må ha dvi, og greie å kjøre max oppløsning skrivebordet sånn at teksten blir

bra når jeg leser hardware-forumet.. :)

Et kort som er bedre en den jeg har nå og med dvi, Har et saphire ati 9200 128mb nå, egentlig et greit kort men har ikke dvi og henger vel ikke helt med den nye skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har silt på lys styrken på skjermen tidligere, men finner ikke ut av det nå, for css er litt vel mørkt i noen hjørner, kunne tenkt meg at det ble litt lysere, noe tips hvordan jeg kan få skjermen i css lysere? Adjust brightness knappen i options i css fungerer ikke, den kan jeg ikke klikke på av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt min 2005FPW skjerm fra Usa nå, får den neste uke :D

 

..Jeg har i tillegg bestilt en til. Selger denne for 1000,- mindre enn i Norge. Helt ny selvsagt. Interessert? pm..

 

Men nå er ikke dette en annonse!

 

Jeg gleder meg som ett barn til jeg får denne monitoren!

 

:w00t:

Endret av Rash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...