Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker ikke lese gjennom hele tråden, så vet ikke om spørsmålet mitt er besvart før.

 

Har også denne skjermen, og er vannvittig fornøyd! Dog, det eneste minuset jeg har funnet til nå er når jeg ser video i fullscreen. Da kommer det opp tynne, horisontale striper enkelte steder. De blinker og beveger seg også.

 

Kjører jo seff med oppløsningen 1680x1050. Skifter jeg til 1600x900 kan stipene skimtes. Endrer jeg derimot til 1280x1024 eller mindre forsvinner stripene. Så problemet er oppløsningsbasert.

 

Kjører et relativt gammelt GForce FX 5200 128 MB skjermkort. Skjermen er koblet til via DVI.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar

Nå vett jeg ikke helt hvordan etterslep ser ut, men ser for meg at det er etterslep jeg merker sterk på skjermen min. Altså noe som ligner på flimring. Har hatt skjermen i et par uker nå, kjempe flott svær skjerm. Fargene er helt overlegne i forholdt til min kompiss benq 357+ eller hva den heter. Ja jeg var klar over den høye ms'en, men jeg hadde aldri trodd den skulle levere så dårlig. Jeg merker flimring i spill som super mario 3 på snes emulator?! Å på wow er det solide flimringer ifra øvehalvdel av skjermen og opp. Jeg legger som regel ikke merke til det i wow, men litt av og til, å det er utroligt irriterende, har ikke prøvd 3d shooter spill, men etter å ha prøvd spilt et par strategy spill, tørr jeg ikke :|

 

Men heldigvis spiller jeg ikke så mye lenger, det går for det meste i forum, å noen strategy/rpg spill :)

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Jeg tror heller det er skjermkortet ditt som ikke helt henger med i svingene. Det er i alle fall ikke etterslep. Etterslep er når du f.eks. når du har mus på mørk bakgunn og beveger denne fort over skjermen. etterslepet er den "halen" som følger bevegelsene på musen fordi pixlene ikke klarer å slukke tvert, derav ordet "etterslep". Jo høyere responstid, jo lettere ser man etterslep. Jeg merker ikke etterslep på min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...