Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?

Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mange andre her, så har jeg en del baklys på skjermen min. Finnes det noen instillinger som kan gjøres for å dempe dette? Har prøvet med brightness og contrast, uten at dette har hjulpet stort. Hjørnene blir veldig tydelig gråe når det er mørke bilder på skjermen. Litt synd ettersom jeg liker at svart er svart :(

Hvor mye baklys skal man forvente av denne skjermen? Er alle skjermene slik?

Er det forresten forskjell på baklys ved bruk av d-sub og ved bruk av dvi? eller er dette ett fett?

Endret av sidenone
Lenke til kommentar

S-Video er krominans- og luminanssignalene på separate ledere.

Kompositt er krominans- og luminanssignalene på en og samme leder.

Krominans er signalet som definerer farge og luminans er signalet som definerer sort/hvitt (i praksis hele bildet).

Husk at farge-tv kom etter s/v tv'er.

Det som skjedde var at man la til noen ekstrasignaler på s/v-signalene.

Ved å skille det på to separate ledere får man bedre båndbredde og mindre forstyrrelser mellom de to signalene.

Kort fortalt, se det som at man har to vannrør istedenfor bare ett. Da kan man flytte dobbelt så mye vann på samme tiden fra A til B.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Hmm, da var skjermen kommet i hus. Alt ser ok ut, men sliter litt med lys nede i venstre hjørne.. Men lurer på en ting, får ikke satt FEAR til å kjøre i mer enn 1152x864 :( Noen som vet hvor probelemet ligger?? Bruker DVI kabelen.

5117430[/snapback]

Litt off topic dett og kanskje, men når bestillte du skjermen din, og hvor lang tid tok det før du fikk den / de sendte den?

Lenke til kommentar

Fikk min 2005fpw i dag :w00t: Knall skjærm! Er endel baklys ja, men hvem legger egentlig merke til sånt :p

Men er en ting; med DVI kabel kan jeg ikke justere contrast, noe som er plagsomt! Synes den er for "sterk" med den defaulte kontrasten, selv om brightness står på null. Med de innstillingene blir den nesten ekkel å se på, litt som en CRT med lav hz. Skal det være slik? Eller er det bare jeg som gjør noe feil? Er jo litt synd å måtte bruke d-sub kabelen for å få et bilde en kan sitte å se på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...