Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?

Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk ingen døde pixler på min skjerm og det var egentligt det viktigiste for meg. Joa skjerme har vel en del baklys, men bryr meg ikke så mye om det så langt. Men et problem, som sikkert har vært bessvart her, men som jeg ikke finner, jeg prøvde først dvi kabelen, men da ble skjermen bare sort, skiftet da over til den vanlige, d-sub og da fikk jeg skjerm bilde, så stilte skjerme seg inn automatisk. Syns skjermen stilte seg inn ålreit, men at den var en tanke lys og skarp.

Noen forslag ?

Lenke til kommentar

Bestillte meg en slik skjerm jeg og, ca et kvarter før tilbudet gikk ut :w00t:

Har problemet med baklys blitt bedre etter hvert, eller er det fortsatt slik det var da skjermen kom på markedet?

Hvordan har leveringstidene til Dell på denne skjermen vært i det siste?

:D

Lenke til kommentar
Fekk ingen døde pixler på min skjerm og det var egentligt det viktigiste for meg. Joa skjerme har vel en del baklys, men bryr meg ikke så mye om det så langt. Men et problem, som sikkert har vært bessvart her, men som jeg ikke finner, jeg prøvde først dvi kabelen, men da ble skjermen bare sort, skiftet da over til den vanlige, d-sub og da fikk jeg skjerm bilde, så stilte skjerme seg inn automatisk. Syns skjermen stilte seg inn ålreit, men at den var en tanke lys og skarp.

Noen forslag ?

5066994[/snapback]

om du kan bruke en gammel skjerm på D-sub samtidig med DVI på den nye, har du litt bedre muligheter til å feilsøke med drivere og instillinger.

Lenke til kommentar
Bestillte meg en slik skjerm jeg og, ca et kvarter før tilbudet gikk ut :w00t: 

Har problemet med baklys blitt bedre etter hvert, eller er det fortsatt slik det var da skjermen kom på markedet?

Hvordan har leveringstidene til Dell på denne skjermen vært i det siste?

:D

5072395[/snapback]

Skjermen sine innstilinger står på maks hva gjelder brightness levert fra fabrikken, ble slett ikke verst etter jeg reduserte den litt.

Lenke til kommentar
Men er det noen som veit hvorfor skjermen blir svart med dvi men funker bra med d-sub ?

5076281[/snapback]

Tror du må fikse på driverne til skjermkortet med vga-inngangen. Legg gjerne inn siste på nytt. Det jeg så gjorde var å boote med VGA, sette riktig størrelse, og skru av maskinen. Når maskinen så er av, byttes det til DVI, maskinen skrus på UTEN å skru på skjermen, og når maskinen er i gang, skrus skjermen på, og da blir det kanskje bilde (og det fortsetter å være slik neste gang maskinen skrus på). Hvis det ikke går helt, vil det kanskje gå an å benytte seg av power strip. Satt noen timer og knota da jeg fikk min skjerm, kan jeg si... ;)

Lenke til kommentar

Da har min skjerm ankommet også :D

Lurer på en ting...

Testet med en dvd plate her, men den strekker seg ikke ut ordentlig. Bruker Windows Media Player 10. Det er masse svart både over/under og på begge sidene. Kan dette løses med instillinger? Eller er det et annet svar på problemet?

Lenke til kommentar

Med MS drivere for FX5200 kortet mitt fikk jeg en desktop som ikke strakk seg helt ut, siden 1680x1050 ikke var mulig å sette.

Siste drivere fra Nvidia løste det problemet.

Hvis det ikke er en slik problematikk så prøv med BSplayer og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Da har min skjerm ankommet også :D

Lurer på en ting...

Testet med en dvd plate her, men den strekker seg ikke ut ordentlig. Bruker Windows Media Player 10. Det er masse svart både over/under og på begge sidene. Kan dette løses med instillinger? Eller er det et annet svar på problemet?

5092109[/snapback]

Husk at skjermen er en 16:10-skjerm og flere dvd-filmer har bilde som gir letterbox uansett på 16:9-skjermer.

Lenke til kommentar

Fant ut at det må være spilleren eller noe. Koblet til den bærbare mac'en min, og da ble bildet strukket ut.

Vet det ofte blir letterbox, men i dette tilfellet så var det mer "in-a-box". Hadde svarte kanter på sidene av bildet også, og det er ikke så normalt. Virker ellers som om det bare var ved avspilling av DVD filmer. Når jeg spiller vanlig videofiler, strekker den seg. Rart.

I windows får jeg 1680x1050 @ 60hz. Så er ikke noe problem her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...