Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Krever videofiler i HD format mye av maskinen? Eller er det stort sett opp til skjermkort og/eller skjerm og oppløsningen?

5013573[/snapback]

 

Dagens skjermkort er spesialisert for å rendere (tegne) geometri slik som i spill svært hurtig, men å omkode film fra f.eks divx til det du ser på skjermen er noe CPU'en gjør. Derfor vil jeg tro skjermkortet ditt bare vil begrense oppløsningen du kan bruke på en skjerm, men er CPU'en som bestemmer oppløsningen på HD-filmen som skal dekodes.

 

Jeg har en Athlon64 3400+ /m 1GB DDR PC3200 /m X800XT VIVO, og har opplevet noen HD-filmer i den største oppløsninga kan hakke litt.

 

________________________________________________

 

 

Men om jeg kjører et spill med 4:3 aspekt forhold, vil da bildet bli strukket på 2005FPW? Eller vil den vise bildet korrekt i midten av skjermen?

Sitter nå og vurderer å kjøpe :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men film vil jo bli tilpasset siden Windows kjører med 16:10 forhold.

Dette har ikke vært problematisk på en laptop til ei veninne av meg med 16:10, film funker helt fint så lenge Windows er satt til en 16:10 oppløsning.

 

Men jeg er nysgjerrig på hva som skjer om man kjører en 4:3 oppløsning på denne Dell skjermen.

Lenke til kommentar
Da var den bestilt...  :w00t:  Noen som mener jeg ikke burde gjort det? :)

Blir jeg skuffet over størrelsen på den? Synes jeg leste at noen synes den er så liten..

Har en 17" crt nå. Er den større enn 17" i høyden?

5010675[/snapback]

 

 

Ja, Skjermbildet er omtrent like høyt som min 19" CRT med sine 27.2cm, og hele 43.5cm bredt!

 

Kjempeskjerm synes vi... Lurer faktisk på å kjøpe en til...

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne skjermen, men har vurdert 2*17", noen som har noen gode argumenter for heller å kjøpe en Dell 2005 FPW?

5013910[/snapback]

Jeg ville nok kjøpt 2*17 fremfor 1 skjerm av praktiske årsaker. Jeg er såpass vandt til 2 skjermer og det er utrolig mye mer effektivt å jobbe med to skjermer (er ikke bare selve total-oppløsningen på desktop som har noe å si).

 

Men gjør som meg, 2*20.1 i stedet ;)

 

Men film vil jo bli tilpasset siden Windows kjører med 16:10 forhold.

Dette har ikke vært problematisk på en laptop til ei veninne av meg med 16:10, film funker helt fint så lenge Windows er satt til en 16:10 oppløsning.

5014288[/snapback]

Ved filmer i Widescreen blir det jo litt sorte striper oppe og nede, men jeg bruker Media Player Classic, og har laget en "16:10-template", slik at filmen fyller hele skjermen. Synes det fungerer fett, og merker ikke spesielt til at det er strekt.

 

Kjempeskjerm synes vi... Lurer faktisk på å kjøpe en til...

5015265[/snapback]

 

Gjør det...

 

post-6000-1129486130_thumb.jpg post-6000-1129486149_thumb.jpg

 

:whistle:

Lenke til kommentar
En ting til, noen som bruker den lyd-baren? Vurderer å kjøpe med den og i så fall. Blir litt weird hvis man har den i 'high'-modus dog;)

5013954[/snapback]

 

 

Bestilte skjermen med lyd-baren. Fikk den kanske "billig" når jeg bestilte skjerm.

Tror jeg fikk den for litt over 150.-

Tror ikke den er så mye å skryte av men men.. Tenkte jeg får nå prøve siden den ikke kostet mer når du også kjøpte skjerm.

Lenke til kommentar

Har i lengre tid fulgt tråden; lurer på om noen kan hjepe meg til en overbevisning om et gjen-kjøp (det er en god skjerm, men den har sine kraftige mangler - spesielt sett opp mot en 20" med 4:3)... - følte jeg sist jeg hadde eierskap til den...

 

Det er herlig å ha Widescreen skjerm, men dette går utover høyden på skjermen. Den kan av og til - spesielt ved bildevisning, surfing og generelle "operasjoner" under Windows føles for bred.

 

Ellers er det flott å ha PIVOT funksjonalitet, men skjermen blir nesten for høy i denne modusen. En kan vise hele VG uten å scrolle (så og si som jeg husker) og dette er digg. Skjermen er høy og det er ganske bra, men igjen blir bredden et problem. Leser en pdf dokumenter eller websider må en ofte scrolle sideveis fordi bildet ikke blir med på hele skjermen. Den viser flere pdf sider enn 1 i høyden, men klarer ikke å bli perfekt i bredden.

 

Noen som har kommentarer/løsninger til mine problemer? Håper noen kan overbevise meg om et gjen-kjøp :roll: Har og fryktelig lyst på en 2405, men denne tror jeg rett og slett kan bli for stor... og den koster jo endel... 2005 er jo så og si "gratis" nå :dribble:

Lenke til kommentar

Det at du synes skjermen blir for bred tolker jeg sånn at du kjører vinduet til browseren/utforskeren maksimert?

 

Når man har 1680x1050 å boltre seg på er det bare å kjøre på med flere programmer i samme skjermbilde. Film i widescreen er fetere enn vanlig jau, men det at selve skrivebordet blir større er også en veldig kjekk ting.

 

Jeg hadde kjøpt samme skjerm en gang til for å si det sånn. Ujevnt baklys til tross.

Lenke til kommentar

Har ikke fått noe kvittering eller angrefrist skjema jeg,så har vel 3 eller 6mnd angrefrist da.. Dell har vel 2 uker angrefrist normalt.

 

abrakadabri: åssen kan du mene at dene har noen mangler i forhold til en 20" 4:3 skjerm?

Du har hatt den,men solgt den,og vurderer å kjøpe den på nytt? Syns jeg du burde gjøre! So what om man mister litt i høyden da,so what? For min del så føler jeg at skjermen er mere naturlig å se på en en 4:3 skjerm ihvertfall

 

Vurderte og 2405 selv,men kom frem til at jeg ikke trengte å den. Så da sparte jeg de penga :)

 

 

Pivot funksjonen er fint og alt den,men irriterede for meg,da jeg har høytalere på hver side av skjermen,og webcam under som jeg må flytte hver gang jeg skal snu den i pivot mode..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har Boston Acoustic høyttalere som står rett på hver side av min eizoskjerm. Denne skjermen har nå et ødelagt billedrør (hvertfall temmelig sikker) men jeg vet ikke hvorfor. Den er kun 3 år gammel og skal være av veldig høy kvalitet. Har en ekstern harddisk stående rett ved siden av også. Vil det ha noe å si hvor disse står i forhold til LCD skjermen?

Lenke til kommentar

En liten ting; dere som sitter med skjermen - kan dere sette skjermen i PIVOT modus og finne frem en PDF - fil som strekker seg over flere sider.

 

Hvordan løser dere problemet med å lese den på mest mulig brukervennlig måte - typisk at 1 side vises hele bredden - dette var et irriterende problem jeg satt med når jeg hadde den sist - uten at en trenger endre noe i programmet - ev. kan en endre noe i programmets standardverdi (Adobe Acrobat f.eks.) som gjør at det hver gang leses rett når en åpner det...?

 

Det er fryktelig irriterende med pdf - dokumenter som vises korrekt i bredden, typisk at oppløsningen på skjermen blir for lav i høyden (i bredden ved PIVOT funksjon)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...