Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

På min skjerm merker jeg betraktelig lengre responstid ved bruk av DVI fremfor VGA (merker det spesielt ved mus-bevegelser). Skal det være slik? Har et 6800 GT skjermkort og lurer på om det kan være noe bug med driverne? Bruker nå VGA-grensesnittet, men litt kjipt siden jeg merker forskjell på bildekvaliteten.

Jeg har ikke merket noe lenger responstid med DVI, derimot en annen litt plagsom sak: Skjermen er helt svart den første delen av oppstartsekvensen, helt til pålogging. Det betyr at jeg ikke kommer inn i BIOS-oppstart for å endre parametre. Er det noe annet å gjøre enn å bruke VGA-kablene dersom man trenger det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Jeg har ikke merket noe lenger responstid med DVI, derimot en annen litt plagsom sak: Skjermen er helt svart den første delen av oppstartsekvensen, helt til pålogging. Det betyr at jeg ikke kommer inn i BIOS-oppstart for å endre parametre. Er det noe annet å gjøre enn å bruke VGA-kablene dersom man trenger det?

Jeg bruker DVI, og ser alt som spyttes ut fra POST, BIOS og RAID-kontrolleren (Epox nForce 4 Ultra hovedkort)...

Lenke til kommentar

Lurte på en ting..

 

Har drevet å testet litt etter ghosting her,kan ikke si jeg får noe etterslep,men får derimot hakking i grafikken, grafikken sklir ut ,spessielt i cs:s. Vet ikke helt hvordan man skal forklare det men.

 

Test med denne,dere andre som har 2005fpw http://www.prad.de/en/monitore/ghosting2.html

 

Hakker den røde firkanten hos dere? Åltså,får ikke noe etterslep på den.

 

Og det er ikke noe galt med skjermkortet mitt,funka fint på hp p1230 "22 crt'en jeg hadde.

 

 

En ting til,bestillte fra dell over telefon,og betalte med visa over telefon, er det normalt og ikke få noe bekreftelse/kundenr/trackingnr/angrefrist kjema/ kvitering?

 

Etter jeg bestillte har jeg ikke hørt noe mere fra dell.. weird..

Endret av miracl
Lenke til kommentar
En ting til,bestillte fra dell over telefon,og betalte med visa over telefon, er det normalt og ikke få noe bekreftelse/kundenr/trackingnr/angrefrist kjema/ kvitering?

 

Etter jeg bestillte har jeg ikke hørt noe mere fra dell.. weird..

5002742[/snapback]

Jeg tror nok at du må godkjenne ordre som er bestillt over telefon på mail. Bestillte en datamskin til jobben igår og jeg måtte som vanlig godkjenne ordren via mail først.
Lenke til kommentar
En ting til,bestillte fra dell over telefon,og betalte med visa over telefon, er det normalt og ikke få noe bekreftelse/kundenr/trackingnr/angrefrist kjema/ kvitering?

 

Etter jeg bestillte har jeg ikke hørt noe mere fra dell.. weird..

 

Det var akkurat sånn hos meg også. Etter 1 og 1/2 mnd trakk de penger fra kontoen min, og 4 dager etterpå ringte Linjegods.

 

Har ikke mottatt noen bekreftelse/kundenr/trackingnr/angrefrist-skjema, bare kviteringen fra linjegods.

Lenke til kommentar
Da var den bestilt...  :w00t:  Noen som mener jeg ikke burde gjort det? :)

Blir jeg skuffet over størrelsen på den? Synes jeg leste at noen synes den er så liten..

Har en 17" crt nå. Er den større enn 17" i høyden?

5010675[/snapback]

 

En 17" CRT er noe mindre enn en 17" LCD..

 

Min 17 LCD var noe lavere enn denne..

 

Så ja. Skjermflaten på 2005FPW er høyere enn på en 17" CRT :yes:

Lenke til kommentar
På min skjerm merker jeg betraktelig lengre responstid ved bruk av DVI fremfor VGA (merker det spesielt ved mus-bevegelser). Skal det være slik? Har et 6800 GT skjermkort og lurer på om det kan være noe bug med driverne?  Bruker nå VGA-grensesnittet, men litt kjipt siden jeg merker forskjell på bildekvaliteten.

Jeg har ikke merket noe lenger responstid med DVI, derimot en annen litt plagsom sak: Skjermen er helt svart den første delen av oppstartsekvensen, helt til pålogging. Det betyr at jeg ikke kommer inn i BIOS-oppstart for å endre parametre. Er det noe annet å gjøre enn å bruke VGA-kablene dersom man trenger det?

4996862[/snapback]

 

 

Ang. responstid. Hvilke DVI kabel har du? det er to forskjellige typer.

 

  The Digital formats are available in DVI-D Single-Link and

Dual-Link as well as DVI-I Single-Link and Dual-Link format

connectors. These DVI cables send information using a digital information

format called TMDS (transition minimized differential signaling).

Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual

links use two. The dual link DVI pins effectively double the power of

transmission and provide an increase of speed and signal quality;

i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080,

while a DVI dual link can display a resolution of 2048 x 1536.

 

Du skulle være innenfor single-link her, men kanskje kvaliteten på kabelen har noe å si? selv bruker jeg Dual-link på 3meter og merker ingen problemer.

Lenke til kommentar

Har tittet litt igjennom tråden her og lurer på en ting...

 

Jeg, som mange andre her, sikler litt på denne 20" skjermen fra Dell. Maskinen min er en AMD Athlon 1,4ghz, 1gb ddr ram, 64mb GeForce4 skjermkort (uten dvi).

 

Fungerer denne skjermen godt på et slikt skjermkort mon tro? Eller burde jeg koste på meg et litt bedre skjermkort?

 

Krever videofiler i HD format mye av maskinen? Eller er det stort sett opp til skjermkort og/eller skjerm og oppløsningen?

 

Hvor stor er egentlig forskjellen på vanlig kobling og dvi? Er det kanskje større forskjeller på skjermen med slik høy oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...