Andreasfe Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Et Radeon 9800 vil slite med å dra de kraftigste spill i 1680x1050, selv på middels instillinger tror jeg. Men da får du kjøre i 1280x768 da. Widescreen det også. Funker akseptabelt. Lenke til kommentar
j-i-p Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nå har jeg endelig fått skjermen og er knallfornøyd med det meste. Bortsett fra baklyset da. Har hørt at flere har byttet skjermen pga dette og fått nye med mer akseptabelt baklys. Vet at denne skjermen har problemer med dette, men hvor mye er egentlig akseptabelt? Det ligger bilder ute midt på side 9 i denne tråden. Skjermen min ser akkurat slik ut, selv uten lang eksponeringtid med kamera, og med vanlig stue belysning. Er dette normalt med denne skjermen? Eller burde jeg reklamere? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har bare litt baklys øverst i venstre hjørne. Lenke til kommentar
kris--- Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Et Radeon 9800 vil slite med å dra de kraftigste spill i 1680x1050, selv på middels instillinger tror jeg. Men da får du kjøre i 1280x768 da. Widescreen det også. Funker akseptabelt. Men vil dette være et problem i andre sammenhenger enn kraftige spill? (Bruker ikke kraftigere spill enn CS 1.6 ) Lenke til kommentar
2ern Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Nå har jeg endelig fått skjermen og er knallfornøyd med det meste. Bortsett fra baklyset da. Har hørt at flere har byttet skjermen pga dette og fått nye med mer akseptabelt baklys.Vet at denne skjermen har problemer med dette, men hvor mye er egentlig akseptabelt? Det ligger bilder ute midt på side 9 i denne tråden. Skjermen min ser akkurat slik ut, selv uten lang eksponeringtid med kamera, og med vanlig stue belysning. Er dette normalt med denne skjermen? Eller burde jeg reklamere? Jeg hadde lignende problem. Det jeg gjorde var å ringe Dell og spurte om det var slik skjermen skulle være. To dager senere var det en blid herremann på døra med en ny skjerm, mer eller mindre fri for sjenerende baklys (litt i et hjørne) Endret 15. september 2005 av Erik-Tor Lenke til kommentar
2ern Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Et Radeon 9800 vil slite med å dra de kraftigste spill i 1680x1050, selv på middels instillinger tror jeg. Men da får du kjøre i 1280x768 da. Widescreen det også. Funker akseptabelt. Men vil dette være et problem i andre sammenhenger enn kraftige spill? (Bruker ikke kraftigere spill enn CS 1.6 ) I cs vil det funke mer enn bra nok. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 noen som vet om noen av LCD-skjermene kommer med TrueLife, slik som man kan få på Inspiron XPS? Altså glossy skjerm i motsetning til matt overflate som er vanlig.. Har sett det kun på bærbar Dell, men dette må jo være noe for det stasjonære markedet? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nei nå gidder jeg ikke vente lenger, i morgen ringer jeg og avbestiller skjermen og henter heller en LaCie Photon Vision II 20" fra Netshop Oslo. Dyrere men nå har jeg også rukket å få litt ekstra grunker inn på kontoen. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Snakket nettopp med Dell. De sa at det var store forsinkelser på skjermen, men at de ikke visste hvor lenge da de ikke hadde fått noen informasjon om dette. Utrolig! Men men ba de bare om å kansellere bestillingen min, dama sa at hun skulle spørre om jeg fikk kansellere. Høres rart ut, de kan da ikke nekte meg det? Har da uansett returrett ved webkjøp, men kunne jo tenkt meg å få tilbake pengene mine raskt. Lenke til kommentar
detonator Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Får ikke opp noen forventet leveringsdato jeg heller, har sendt mail for å spørre om dette. Begynner å bli drøyt dette.... Cremaster du har uansett angrerett, så i verste fall må du ta imot skjermen og få Dell til å hente skjermen rett etterpå(for deres regning). Men hvis de er smarte så tar de nok og kansellerer ordren. Lenke til kommentar
kris--- Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Når bestilte du skjermen da cremaster? Jeg bestilte 23.08 og min blir sendt ut senest fredag om ei uke (fikk jeg bekreftet for ei uke siden, så det får nesten bare ta det for god fisk siden hun var så sikker..) Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt ut ei uke eller to til.. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg bestilte 23.08. Men nå er det uansett for sent, sitter foran en herlig LaCie photonvision nå Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) jeg bestilte i går. fikk beskjed om at det kom til å ta 2-3 ukers leveringstid. om jeg ikke får skjermen etter 2-3 uker, er dette et kontraktsbrudd og jeg kan kreve avslag på prisen eller pengene tilbake. håper såklart jeg får skjermen før,men etter å ha lest litt i denne tråden, så begynner jeg å lure.. Benq kommer med en skjerm tilsvarende 2005FPW straks. link først: http://www.hardware.no/artikkel/19053 2005FPW: 20" wide 1680 x 1050 600:1 300cd/m2 TCO99 Analogue / Digital / S-Video / Composite PIP 16 ms Benq-FP202W: 20" wide 1680x1050 800:1 350 cd/m2 TCO99 D-Sub- og DVI Det står ingenting om PIP. 8 ms for de som er på kanten til å bestille, og som ikke trenger PIP, så kan det være lurt å vente bare en liten stund til. men så klart, om en tenker slik, kan en ende opp med å vente i all evighet:) Endret 16. september 2005 av capy Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg vurderer å avbestille min også. Bestille 2405FPW i stedet, den har de på lager. Fikk den på jobb nå. Er jo bare helt sykt bra. Så vet ikke om jeg klarer noe mindre skjerm hjemme nå...hehe Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg vurderer å avbestille min også. Bestille 2405FPW i stedet, den har de på lager. Fikk den på jobb nå. Er jo bare helt sykt bra. Så vet ikke om jeg klarer noe mindre skjerm hjemme nå...hehe Vurderte det samme, men før eller senere må vel fornuften ta styringa. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Fornuft? Hva er det? Hehe...får den så billig allikevel, så koster meg lite ekstra. Skal ringe å sjekke på mandag... Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Kan man koble paraboltuner (dreambox) direkte på denne skjermen? Sånn at jeg kan bruke skjermen som en tv også? Tenkte å bestille de høyttalerne i tillegg som dell selger til de skjermene. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Kan man koble paraboltuner (dreambox) direkte på denne skjermen?Sånn at jeg kan bruke skjermen som en tv også? Tenkte å bestille de høyttalerne i tillegg som dell selger til de skjermene. Kan koble alt som har component, composit eller s-video utgang rett på skjermen. Så dreamboxen en av disse utgangene kan du koble den til skjermen ja. PS! De høyttalerne fra Dell er ikke noe å skryte av akkurat... Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Kan man koble til andre høyttalere på disse skjermene? Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Selve skjermen har ingen tilkobling for høyttalere. Selv bruker jeg et par gråe Creative PC-høyttalere koblet på PC'ens lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå