Thomask Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei. Har akkurat kjøpt meg digitalt videokamera (NVGS-120) Skal gå til anskaffelse av Firewire kort, men har et par ting jeg lurer på. Litt usikker om jeg skal skaffe meg firewire kort til min bærbare eller stasjonære. Blir PCMCIA kort til bærbare da eventuelt. Men før jeg løper avgårde, har jeg et par ting jeg lurer på. Har noen her, erfaring med overføring til bærbar som har disk på 5400 rpm? Lurer om det blir for tregt, ser at på f.eks. Ulead sin software står det minimum 7200 rpm. Alternativet blir å kjøre det på min stasjonære, men hvis noen har erfaringer med videoredigering på laptop, tar jeg mot alle tips med stor takknemmelighet. På forhånd takk for alle svar. /Thomas. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) en vanlig DV-kassett på 60minuter tar sånn ca. 12GB. Hvis det står rotasjonshastighet på 7200 som et krav på pakken og du ikke oppfyller det, ville jeg ikke ha satset på å redigere eller overføre til den bærbare maskinen. Det kommer egentlig helt an på hvordan bærbar du har. I og med at du må faktisk anskaffe et firewire kort til PCMCIA porten tyder på at maskinen din er blant den eldre sorten (eller den billigste). Efaringsmessig så er redigering på bærbare nesten utelukket pga klokkefrekvens, hd størrelse, skjermkort osv. Mange faktorer spiller inn. Endret 25. januar 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Thomask Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Hei, takk for respons. Faktisk så er bæbaren relativt ny, men er ikke firewire på denne serien. Kommer til å bruke den stasjonære til videoredigering. Billigere og bedre. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kommer til å bruke den stasjonære til videoredigering. Billigere og bedre. tror det er det beste Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 en vanlig DV-kassett på 60minuter tar sånn ca. 12GB. Dette lød veldig lite synes jeg. Kanskje jeg misforstår deg og at du mener komprimert sluttprodukt (MPEG1/2) og ikke DV-AVI? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 en vanlig DV-kassett på 60minuter tar sånn ca. 12GB. Dette lød veldig lite synes jeg. Kanskje jeg misforstår deg og at du mener komprimert sluttprodukt (MPEG1/2) og ikke DV-AVI? 12.930GB for å være helt presis. Dette er 60 minutters Dv kassett UTEN LP eller SP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå