Gå til innhold

ISO vs. IMG. vs. BIN?

Xantix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Hva gjør jeg når jeg vil brenne en .BIN-fil på over 700 MB? Kan jeg komprimere .BIN-fila med winRAR?

Da får du ikke en kopi med innholdet av imagefilen tilgjengelig, men selve råmaterialet pakket på en CD.

Og det er vel ikke hensikten?

Lenke til kommentar

En BIN fil som inneholder alle 2352 bytes per sector fra en plate, kan bli så stor som nærmere 830MB for en 80 minutters CD-plate som inneholder mer enn 700MB med fildata.

Så lenge du har den tilhørende CUE filen skal det gå greit å brenne den i Nero som jeg vet støtter CUE/BIN formatet. Ellers har du jo CDRWin som var det aller mest populære programmet for BIN formatet før i tiden.

Trond

Lenke til kommentar
Daemon Tools tar alt jeg har hatt bruk for. Må velge "alle filer" på enkelte images, husker ikke hvilke, men den tar de.

Google etter Daemon Tools så finner du den.

IMG er ikke, om jeg husker rett, listet som et format Daemon Tools støtter i dialogen, men gjør det alikevel.

Lenke til kommentar
Hva gjør jeg når jeg vil brenne en .BIN-fil på over 700 MB? Kan jeg komprimere .BIN-fila med winRAR?

Når du lager et image av en 700MB cd så vil image filen ofte (alltid?) bli litt større. Hvis du da etterpå bruker for eksempel Alcohol120% til å brenne imaget ut på en cd igjen så vil du få det motsatte resultatet. Mengden data på den cd-en du brenner vil bli mindre en det som image filen viser.

Med andre ord, en image fil på 720MB brenner du lett til en cd med plass til kun 700MB. Men bruk et program som kan brenne image

Lenke til kommentar

Ja, Daemon Tools fungerer glimrende. Har før brukt Vitual cd men kommer aldri i livet til å bytte tilbake. Nå legger jeg mine cd image på dvd plater og bruker Daemon tools når jeg behøver å installere spilla/programmene. Utrolig deilig å ha f.eks 4 cd'er til et spill samlet på en og samme dvd plate og installere hele greia derfra.

X.

Lenke til kommentar
Alcohol 120% bygger vel på en daemon tools versjon eller..?

:hmm:

Mener jeg leste noe om daemon tools når jeg installerte det..

Det er vel bare jeg som roter litt :p

Det ville i så fall vært litt rart siden Alcohol 120%, såvidt meg bekjent, ikke er freeware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...