Gå til innhold

HVILKEN KJØLEVIFTE


Cypres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Taisol 760 perfekt , testa mi ombygde Taisol med 80mm 19 dB Papst som suger på XP1700 i går. Kjørte SiSoft Sandra burn in på CPU benchmark og CPU Multimedia over en time. Ifølge PC Alert III låg CPU på 52-53 Celsius, system på 35, rommet var 22,5.

Etter kjøringa var tempen nede i 40 etter 5 minutt.

Etter Microplex sin omtale av adapter for å ha 80mm istdet for 60mm vifte referer de til Taisol 760 og sier kjøleytelsen er identisk med 80mm Papst vifta eg har sammenlignet med orginalvifta.

Lenke til kommentar

hvis du allerede har alpha 6035 funker den UTMERKET. bare tull å kjøpe ny. den de fleste anbefaler her er Alpha 8045, og det er bare en 80mm versjon av den 60mm versjonen du har, så selv om den er mindre effektive enn 8045 er den veldig bra og klarer GODT en XP (husk at xp utvikler mindre varme så ikke tenk at varmen utvikler seg porporsjonalt med T-Bird serien, det er feil

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-11-16 22:11 ]

Lenke til kommentar

40 grader i kabinett? Heh.. jeg har kabinett-temp på 21 grader, northbridge-temp (K7S5A) på 25 grader og cpu temp 37 grader jeg akkurat nå(bruker cgk760). Maskina har stått på i 3 timer, og romtemp er ca. 20 grader...

 

Har ikke åpent kabinett, ikke svære super-kabinett-vifter heller... har 3 stk 80mm, den ene er en bra sunon, de to andre er strømforsyningsvifter. har i tillegg en 120mm som blåser luft ut oppe...

 

Litt kabinettkjøling anbefales.

Lenke til kommentar

 

styr unna termal take den knuser coren.

 

JEg har selv en coolermaster med global win vifte på.

 

35 c på cpu å 29 på hk.

 

Skjermkort er oxo klokka.

 

 

Thermaltake knuser core??

Våpen dreper?

 

Det er nok heller montøren som knuser coren..

Men jeg er enig med at du skal holde deg unna Thermaltake. Den bråker for mye.

Hold deg også unna Coolermaster, Globalwin og Trig.

Prøv deg på en Zalman CNPS 5001-Cu eller den nye 6000-Cu som kommer snart... Ellers så er Taisol billig og bra, og Alpha ruler som vanlig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-19 19:35, Yngvejos skrev:

Jeg mente da at klipsen er så idiotisk laga at den sitter fast å er alt for sterk derfor knekker coren når du bøyer den over for å feste den andre klipsen.



 

Og coolermaster sin bøyle er mindre stram? Jeg måtte strekke bøylen i en evighet før jeg fikk montert min.

 

Er du litt strapped for cash, så er coolermaster et utmerket valg. God, effektiv kjøling, og pene lydeffekter. Høres ut som en luftkjølt porche eller.no

 

Ellers kan Alpha 8045 anbefales, den er BRUTAL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...