Gå til innhold

Orkla Media inn på eiersiden i Hardware Online


Anbefalte innlegg

35% betyr ikke nødvendigvis at de får så mye innflytelse.

Det er litt avhengig av hvordan de resterende aksjene er fordelt, her er tre (for)enkle(de) eksempler:

Kan tilsi at de ikke får noe å si, da resten av aksjene er eid av noen få, samkjørte aksjonærer,

kan velge seg et styremedlem eller to, en av de største, om ikke den største aksjonæren, men de andre er samkjørte

Kan styre hele sjappa, hvis det kun er små aksjonærer igjen som ikke er enig/har lagt planer for hvordan de skal samarbeide for å fortsette som før...

 

Så strengt tatt er det nok helt opp til de som sitter med de resterende aksjene hvor mye dette vil påvirke hw online as...

 

 

Men tviler sterkt på at alle våre eposter blir utlevert til Orkla for DM...

.02$

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja,det kan og være begynnelsen til slutten, for har de først kjøpt opp en så stor aksjepost så forventer de nok å få noe igjen.

Dette er et firma med så pass kapital at det å kjøpe seg opp for å få full kontroll er det minste problemet for dem, regner med det blir vanskelig for de andre aksjonerene å si nei om de får et bra tilbud på sine aksjer og dermed har Orkla mulighet til å få akkurat den innflytelsen som de selv ønsker når de ønsker det. :hmm:

Lenke til kommentar
Tja,det kan og være begynnelsen til slutten, for har de først kjøpt opp en så stor aksjepost så forventer de nok å få noe igjen.

Dette er et firma med så pass kapital at det å kjøpe seg opp for å få full kontroll er det minste problemet for dem, regner med det blir vanskelig for de andre aksjonerene å si nei om de får et bra tilbud på sine aksjer og dermed har Orkla mulighet til å få akkurat den innflytelsen som de selv ønsker når de ønsker det. :hmm:

Om så er så er det en situasjon som kan oppstå i framtiden, og ikke noe som er reelt idag.

 

Vi kan sikkert spekulere mye i hva som kommer ut av dette oppkjøpet, men er det ikke like greit å vente og se?

Lenke til kommentar
Tja,det kan og være begynnelsen til slutten, for har de først kjøpt opp en så stor aksjepost så forventer de nok å få noe igjen.

Dette er et firma med så pass kapital at det å kjøpe seg opp for å få full kontroll er det minste problemet for dem, regner med det blir vanskelig for de andre aksjonerene å si nei om de får et bra tilbud på sine aksjer og dermed har Orkla mulighet til å få akkurat den innflytelsen som de selv ønsker når de ønsker det. :hmm:

Om så er så er det en situasjon som kan oppstå i framtiden, og ikke noe som er reelt idag.

 

Vi kan sikkert spekulere mye i hva som kommer ut av dette oppkjøpet, men er det ikke like greit å vente og se?

Joda,selvfølgelig kan vi vente og se, har vi egentlig noe annet valg??

Men jeg frykter dessverre at denne siden kommer til å møte samme skjebne som så mange andre om "kapitalen" får bestemme :(

dessverre så tror jeg nok at første spikern er slått i kista for dette forumet slik vi kjenner det i dag .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vi kan sikkert spekulere mye i hva som kommer ut av dette oppkjøpet, men er det ikke like greit å vente og se?

Vi er vel alle nyskjerrige på hva som kommer til å skje, selv om pressemeldingen sier "at alt blir som før" gjelder vel det neppe til evig tid. Går Orkla inn uten å ha en strategi for hva de ønsker å få ut av hardware.no ? Om ikke dette betyr noen redaksjonelle endringer på kort sikt, hva vil skje på lang sikt, og vil Orkla nøye seg med 35 % ?

 

Kan det tenkes sammarbeid med andre medier inne Orkla konsernet, har de noen tanker om hva som skal inngå av nettsteder under hardware paraplyen, hvilket stoff skal vektlegges, skal hardware fortsatt ha en profil rettet mot "gud og hverman" eller ønsker de mer fokusering mot bedriftsmarkedet osv, osv.

 

Dette er ihvertfall tanker jeg ville gjort meg om jeg satt i Orkla, så i og med det ikke kommer til å gis svar på disse spørsmålene offentlig må vi nok vente å se. :)

Lenke til kommentar
Kan vi vente oss å druknes i reklame for elkjøp og lefdals.? Ikke for å være grinebiter, men Orkla går ikke inn i et firma med mindre de ønsker å tjene penger på det. Hva er onlinestrategien til Orkla media? Direkte Markedsføring, adresse og bilagsformidling, analyse og telemarketing. Din epostadresse er gull verd, fordi du er stoler på HW og HW har cred.

Jeg tror nok det redaksjonelle innholdet (artikler, nyheter, tester osv) og forumet vil forbli relativt uforandret men jeg frykter også at det settes høyere krav til lønnsomhet og dermed blir et press på HW-nettverket for å innføre mer reklame på sidene. Får håpe ikke det skjer. (Ja, jeg missliker sterkt reklame selv om det gir inntekter)

Lenke til kommentar
Hvis de andre eierne står sammen har jo fortsatt ikke orkla noe de skulle sagt i og med at de bare har 35% av aksjene og det vil vel da neppe bli de store endringene i profilen til sidene.

Det er ikke nødvendigvis helt korrekt, med over 30 prosent av aksjene, har andelshaveren det som kalles negativ kontroll, dvs. de kan legge ned veto. Mulig det er forskjell her på AS og ASA, men det skulle vært interessant å vite status og intensjon.

Lenke til kommentar
Noen som hvet hvor mye Orkla måtte ut med for de 35%'ene?

Det finner du muligens ut om et drøyt år ved å lese notene til Orklas årsregnskap for 2005 hvis da ikke noen vil offentligjøre det før den tid.

 

Regner med at Orkla ikke går inn her uten å ha en plan for videre utvikling av nettstedet ?

35 %, Har Orkla opsjon på å kjøpe mer ?

Hvem solgte?? :D

Lenke til kommentar

Vel, får vel gratulere HW nettverket. :)

 

MEN: Av mange grunner håper jeg dog at hw.no nettverket har skaffet seg gode advokater samt dyktige politiske og økonomiske rådgivere. Hvis ikke kan dere bli fullstendig overkjørt av Orkla konsernet når det gjelder HW.no's uavhengighet, integreritet og bestemmelser på hva som er riktig og galt. Det kan utvikle seg en skikkelig tarvelig maktkamp.

Mange gode nettsteder og org. med gode, sterke merkenavn har gått i feller ved samarbeid med store kommersille aktører.

 

Men, gratulerer likvel. Det skaper jo større trygghet med en sterk aktør i ryggen. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Noen som hvet hvor mye Orkla måtte ut med for de 35%'ene?

Det finner du muligens ut om et drøyt år ved å lese notene til Orklas årsregnskap for 2005 hvis da ikke noen vil offentligjøre det før den tid.

 

Regner med at Orkla ikke går inn her uten å ha en plan for videre utvikling av nettstedet ?

35 %, Har Orkla opsjon på å kjøpe mer ?

Hvem solgte?? :D

Tja si det du, men etter det jeg har hørt tidligere så var det noen av "grynderne" som startet forumet som hadde lyst til å tjene litt på dette og samtidig var gått litt "lei". Men som sagt dette er rykter jeg hørte for et par mnd siden og vet ikke om dette er korrekt,men den delen om at et salg var nært forestående stemte dog :hmm:

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/25/421355.html

 

Det har i flere dager blitt spekulert i om Finn Jebsen kan fortsette i jobben som konsernsjef for Orkla etter at Orkla-ledelsen ikke la fram all relevant informasjon for styret og bedriftsforsamlingen i forbindelse med oppkjøp.

 

Klokka 11 holder Orkla pressekonferanse om Jebsens avgang. I mellomtida har aksjemarkedet allerede sendt Orkla-askjen opp tre prosent i verdi, ifølge dn.no.

 

Hehe.

Lenke til kommentar
Hvilke personer/selskaper eier de resterende 65%?

Hei,

 

Resten er eid av de "gamle" aksjonærene i Hardware Online.

 

Orkla får en person inn i styret, men utover det er det ikke planlagt noe. Jeg vil påstå at Hardware Online er en vel drevet organisasjon og derav det er ikke noen behov for å gjøre noe dramatisk.

 

Vi vil fortsette å levere nyheter, tester m.m. som vanlig. En skal derimot ikke se bort fra at andre Orklapublikasjoner i større grad enn før kommer til å benytte seg av noe av vårt stoff :)

 

Takk også for de mange gode tilbakemeldingene på vår nye partner.

 

 

mvh,

 

Per Øivind Skard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...