BennyXNO Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg opplevde noe mystisk i går. Når jeg kom hjem så var det "svart" skjerm og det sto vitterlig at maskinen ikke fant noen boot-device. Jeg restartet maskinen og den kom opp helt fint. Jeg fikk ikke tid til å sitte på maskinen før litt senere på kvelden og igjen så var skjermen svart og maskinen påstod igjen at den ikke kunne finne boot-devicen sin. Igjen så restarta jeg maskinen og den kom opp helt fint. Fikk spilt litt og surfet litt før jeg gikk og la meg. Men når jeg sto opp igjen i dag, så var maskinen svart igjen. Men atter en gang så restarta maskinen uten problemer. Nå var det nok tenkte jeg og bestemte meg for å fjerne alle programmer jeg hadde lagt inn de siste dagene. Kom jo ikke på at jeg hadde innstallert AC ATI Silencer 4 i helga. Gikk forresten ned 10 grader på GPU'en etter denne innstallasjonen. Nok om det. I allefall mens jeg avinstallerte programvare, så hang maskinen helt....i 60 sekunder, så plutselig ble det blå skjerm og ei eller annen feilmelding. Tror faktisk det er min første blåskjerm på 2-3 år??? Jeg prøvde å restarte maskinen for å se om den fikk noen skade, men neida, nå fikk jeg igjen "missing boot-device". Og det gav seg ikke, jeg gikk inn i biosen og vitterlig så var det ingen disker der. DVD-brenner lå der så fint, men ikke snakk om at lå noen disker der. Prøvde meg litt frem og tilbake, sjekket kablene, men neida, ingen av diskene syntes. Jeg flytta diskene over på raid-kontrolleren, og da plutselig syntes de. Jeg oppdaga plutselig at jeg hadde begge diskene ( WD Raptor 74 GB og Maxtor DiamondMax 10 - 250 GB - 16 mb cache) samt mitt PC X800XT skjermkort på samme strømkabel i maskinen. Jeg bytta slik at diskene var alene på en kabel og skjermkortet på en annen og satte diskene på plass på den rette kontrolleren. Nå startet maskinen uten problemer. Jeg kjørte defragmentering for å belaste maskinen min, men ingenting skjedde. Så mitt store spørsmål til det allmektige forumet er som følger: Legger PSUen ut en av kablene hvis det blir for stor belastning? Og kan 2 disker og et skjermkort (riktignok med AC ATI Silencer 4) skape så stor belastning? Som en siste opplysning så er min PSU av typen "Fortron Powersupply Spesial Edition 400W". Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg er ikke noen ekspert på psu'er, men det er såvidt jeg vet ikke noen god ide å ha alle devicene dine på en strømkabel. På 6800U er det jo f.ex. anbefalt å bruke to separate kabler uten noen andre devicer tilkoblet dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå