Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til bredbåndsrouter m/QoS og VPN


Anbefalte innlegg

Har trålet nettverksidene her på forumet uten å bli overbevist på hvilken router jeg skal skaffe meg.

 

Har fått lyse(4/4), og i den forbindelse lagt opp til 8 forbrukere (UTP) i huset. 3 av disse skal være til TV (1 nå, og 2 fremtidige - her bruker jeg switch), 1 for Telio IP telefoni (adapter), og de 4 siste skal gå til PC (2 nå, og 2 fremtidige).

 

Ønsker både i pose og sekk, dvs at jeg vil at routeren skal ha både QoS og mulighet for VPN (helst flere enn 4 tunneler) i tillegg til alle standardfunksjoner som er i dagens routere. Det er ikke behov for at routeren er trådløs i tillegg til faste porter (minimum 4 stk), men et søk på prisguiden her viser jo at det er flere trådløse (m/flere muligheter) enn det er routere for TP. En trend kanskje?

 

Til dere som vil foreslå en egen PC (med f.eks Linux), så passer ikke det inn i mitt system. Har plassert Lyse "boksen" i garagen, og her er også samlepunktet for alle 8 forbrukerene (stjernepunktet). Det jeg trenger er en router med minimum 4 porter og støtte for QoS og VPN som nevnt over. Selve plassen jeg har tilgjengelig er ikke stor, så en router med minst mulig fysisk størrelse er å foretrekke (ergo ingen PC som router).

 

Har sett på DrayTek sine, men er det ingen andre tilsvarende på markedet (som er mindre i størrelse)?

 

Håper dere kan gi meg noen gode forslag..

Endret av JanVil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...