Gå til innhold

Photoshop - Elements eller CS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er forholdsvis ny i den digitale fotoverdenen. Har en D 70 og vurderer hvilket redigeringsprogram jeg skal bruke. Jeg forstår at CS er det største og beste programmet, men noen sier at Elements 3.0 er tilstrekkelig for de aller fleste av oss, og at det inneholder 90% av det CS har å by på. Noen som kan hjelpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elements er en nedstrippet versjon av CS som er egentlig ment for den "vanlige" sluttbrukeren...

CS har alle funskjonene inntakt. CS er mye mer avansert i bruk enn Elements og kreves litt mer kunnskap for god redigering..

Personlig så tror jeg få mennesker trenger mer enn det Elements 3.0 kan tilby, dessuten så er den mye billigere ;)

Lenke til kommentar

vel, hvis du skal laste det ned eller lignende, kan du likegodt gå for CS. Jeg bruker CS hjemme og elements på skolen, og de er faktisk såpass forskjellige at jeg til tider blir litt frustrert på skolen, da jeg ikke finner det jeg bruker her hjemme osv... Men skal du kjøpe det kan du sikkert gå for Elements, uten at jeg vet hva prisen på det er. Lykke til!

Lenke til kommentar
vel, hvis du skal laste det ned eller lignende, kan du likegodt gå for CS

man skal aldri oppfordre andre til å laste ned ulovlige programmer..

oppfattet ikke innlegget til heia lie som en oppfordring til å nedlaste.....men, men....mitt bidrag er iallefall at hvis du velger CS så har du mulighet til masse gratis videoundervisning her ....... denne mannen er jo genial!!

bmp

Lenke til kommentar

Photoshop Elements 3,0 holder sikert lenge (pris Engelsk versjon ca.800,-). Hvis du skal ha det mest avanserte Photoshop CS (pris Engelsk versjon ca 9500,-). Det er nok endel funksjoner i CS som mangler i Elements, mener at slik som fjerning av bakgrunn og lignende.

Regner meg selv som nybegynner og har selv Elements 3,0. og klarer meg nok lenge med det. Hvis du skal bruke det privat hadde jeg kjøpt Elements og lært meg det og for å se om det holder og samtidig lære funksjoner som du igjen vil møte i CS hvis du må ha noe mer enn det Elements har.

Lenke til kommentar
Photoshop Elements 3,0 holder sikert lenge (pris Engelsk versjon ca.800,-). Hvis du skal ha det mest avanserte Photoshop CS (pris Engelsk versjon ca 9500,-). Det er nok endel funksjoner i CS som mangler i Elements, mener at slik som fjerning av bakgrunn og lignende.

Regner meg selv som nybegynner og har selv Elements 3,0. og klarer meg nok lenge med det. Hvis du skal bruke det privat hadde jeg kjøpt Elements og lært meg det og for å se om det holder og samtidig lære funksjoner som du igjen vil møte i CS hvis du må ha noe mer enn det Elements har.

Finnes ikke noe mer "fjerning av bakgrunn verktøy" i PS enn i Elements, dette

bruker man lag masker til og det har du i Elements.

Det er når du skal begynne å jobbe i andre fargerom (til trykk feks) og med

avansert bildebehandling/-manipulering du har bruk for Photoshop.

Gå for Elements :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...