Anborn Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Har innstallert Mandrake 8.2. Gikk greit det, men jeg kan ikke Linux i det hele tatt. Har nå en frustrerende skjermoppløsning på 640*480!!! Jeg klarer ikke endre denne i kontrollsenteret. Har et GeForce 2 MX skjermkort. I kontrollsentere står det:Grafikk-kort: NVIDA GeForce2 DDR (Genereic) Jeg klarer ikke å endre dette til noe mer fornuftig heller... Noen her som vet hva jeg må gjøre eller har en link til en plass hvor jeg kan få litt hjelp. Har lyst til å lære meg linux, men fåreløpig forstår jeg ikke bæret... Takker for all hjelp jeg kan få. Anborn Lenke til kommentar
Psy Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Logg inn som root og kjør 'XFdrake' fra en terminal, så skulle du få endret skjerm og oppløsning ganske enkelt. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg har også Mandrake 8.2 og Geforce 2 kort. Det jeg gjorde var å prøve meg litt frem rundtomkring på de forskjellige kontrollpanelene og til slutt fant jeg en plass der jeg kunne stille oppløsningen. Hva det står om kortet ditt kan vel være det samme så lenge det funker! Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Uff. Grafiske verktøy *grøsse* Prøv: * Trykk Alt +/- (+ og - på NUM PADDEN (til høyre)) * Editer /etc/X11/XF86Config-4 (eller var det liten c?) så det står fler modes. (Konfigurasjons verktøyene har en stygg tendens til å kommentere ut hvor mye videoram du har, kanskje du vil overstyre probingen...). Unasett er det bare å legge til mode så å si nederst i filen. * Gå til http://www.nvidia.com og oppdater driveren med en sikkelig VESENTLIG RASKERE OG BEDRE driver fra nvidia. (Husk å les nøye instruksjonene) Lykke til :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå