petterg Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg ser det er mange som erfarer noe av det samme som meg angående D-links router DI-624+. Kjøpte den rett etter jul da jeg ikke oppnådde forbindelse mellom min gamle ruter (DI-614+) og mine nye nettverkskort (DWL-G520+ og DWL-G650+). Med den nye ruteren kom disse forbindelsene fint opp. Opplever nå stadig at WAN faller ut, men som regel er det tilbake av seg selv i løpet av ett minutt eller to(uten reset). Min DI-624+ er H/W ver. B2, og siste firmware er lastet ned fra nett og installert(versjon 2.05 datert 21. sep. 04) Er det noen som har reflektert over om disse problemene er relatert til en spesiell ISP, eventuelt en spesiell oppkoplingstype? Selv har jeg Telenor, som benytter dynamisk PPPoE til oppkopling, med et Zyxel Prestige 600 ADSL-modem. Det må samtidig nevnes at jeg har benyttet D-links produkter i over to år uten noen problemer relatet til driftsstabilitet(DI-614+ og to kort av type DWL-650+). Det eneste var ved anskaffelse, da jeg måtte oppgradere firmware på ruteren for å få koplet opp mot; Telenor, dynamisk PPPoE.... D-link neste gang.....? Siden du en 614+ kan du jo prøve å bruke strømforsyninga fra den på 624'n. Om det hjelper er det mye som tyder på at adapteret er problemet. (bruker selv adapter fra 614 på min ene 624+.) ISP'r: 624+ f/w 2.03: Bluecom, DHCP klient 624+ f/w 2.19 (m/614 adapter + skilletrafo): NextGenTel, Statisk intern IP 614+ (m/624 adapter): Chello, (husker ikke hva de bruker) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg fikk samme svar som deg Cluster1...men, da sendte jeg en litt sur mail tilbake...dagen etter fikk jeg mail om at ledning var på vei! Hva skriver man i en sur mail, som faktisk gir resultater? Min erfaring er at man aldri kommer noen vei ved å bli sur..... Jeg må tydligvis lære å bli 'riktig' sur. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hos meg har alt vært stabilt etter at jeg byttet sendekanal! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 jeg fikk samme svar som deg Cluster1...men, da sendte jeg en litt sur mail tilbake...dagen etter fikk jeg mail om at ledning var på vei! Hva skriver man i en sur mail, som faktisk gir resultater? Min erfaring er at man aldri kommer noen vei ved å bli sur..... Jeg må tydligvis lære å bli 'riktig' sur. Hehe...det var ikke en veldig sur mail... ...var vel mer en "huffda, dette var fryktelig dumt, det ser ut til at jeg må holde meg unna d-link i fremtiden"-mail! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) *døbbel* Endret 28. januar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 til info: jeg sendte mail til [email protected] med produktnavn, serienummer og adresse, fikk ny strømadapter i posten og har nå stabilt nettverk. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 mitt også er tilsynelatende stabilt etter bytte av kabel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå